پرداخت ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوبات سفر رئیس‌جمهور به اردبیل

محسن منصوری در ادامه سفر یک روزه به استان اردبیل به منظور بررسی‌های میدانی از پروژه‌های عمرانی و صنعتی این استان، از پروژه بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده اردبیل بازدید کرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان این بازدید گفت: عملیات اجرایی بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده اردبیل پس از سفر اول رئیس‌جمهور به استان آغاز شده و به نسبت زمان طی شده پیشرفت خوبی داشته است. تامین اعتبار این پروژه باید با جدیت دنبال شود؛ امروز برای تسریع در تامین منابع مالی مورد نیاز تکمیل این بیمارستان، تصمیم گیری می‌شود.

در ادامه این سفر، منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری از افتتاح پروژه راه آهن اردبیل - میانه و پتروشیمی نمین در سفر آتی رئیس جمهور به این استان خبر داد.

وی افزود: مهمترین پروژه استان، راه آهن اردبیل ـ میانه است که مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و در چند ماه آینده با حضور رئیس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

منصوری همچنین در جریان این سفر گفت: بهره برداری آزمایشی از پروژه پتروشیمی تولید متانول اردبیل با سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد تومان آغاز شده است؛ این پروژه در سفر آتی رئیس جمهور به طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

منصوری همچنین در نشست بررسی مصوبات سفر اول رئیس جمهور به این استان اظهار کرد: از حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل، بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان به استان پرداخت شده است. راه‌آهن اردبیل - میانه اکنون از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی برخوردار است؛ اعتبارات لازم نیز در اسرع وقت به این پروژه تزریق می‌شود.

وی همچنین گفت: سال گذشته ۵۲ کیلومتر به طول بزرگراههای استان اردبیل اضافه شده و با تأمین اعتبارات لازم، بیش از ۸۰ کیلومتر هم امسال به طول بزرگراههای استان افزوده می شود. همچنین گره ۳ سد مهم استان اردبیل یعنی سدهای گیوی، عمارت و عنبران طی ۲ سال گذشته باز شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در جریان این سفر با دیدار با آیت‌الله سید حسن عاملی  نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اردبیل دیوار کرد.

وی در این دیدار تصریح کرد: تلاش رئیس جمهور برای پیگیری و حل مشکلات مردم شبانه روزی است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به بهبود بیش از ۵۰ شاخص اقتصادی در دولت سیزدهم، افزود:شاخص رشد از صفر به ۴/۴ در دو سال اخیر رسیده است. اقدامات جدی در حوزه مسکن آغاز شده است، همچنین سال گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده است.

منصوری ادامه داد: مدیریت رشد نقدینگی یکی از اقدامات خوب دولت است؛ در زمان تحویل دولت نرخ رشد نقدینگی بیش از ۴۰ درصد بود و اکنون به کمتر از ۲۶ درصد رسیده است. سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در پروژه‌های عمرانی کشور هزینه شده است؛ این رقم بعد از انقلاب بی سابقه بوده است.

وی در پایان گفت: اقدامات لازم برای تامین منابع مالی مورد نیاز تکمیل پروژه‌ راه آهن اردبیل - میانه با جدیت و سرعت پیگیری می شود.

کدخبر: 960370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟