ابلاغ مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ سیدحامد عاملی در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری گفت: مدیران بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی باید این ابلاغیه را از مرکز پیگیری کنند تا اعتبارات سال جاری در فرصت باقی مانده تخصیص و تحقق یابد.

وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل پر برکت بوده افزود: بیشتر مصوبات سفر از محل اعتبارات ملی بوده و باید با پیگیری لازم در بودجه سال ۱۴۰۱ دولت به مجلس ارائه شود.

استاندار اردبیل گفت: تکمیل پروژه‌های زیرساختی از قبیل طرح‌های کشاورزی، صنعتی، عمرانی، فرهنگی و گردشگری در این مصوبات دیده شده است و مدیران دستگاه‌های مربوطه در تحقق آن تعلل نکنند.

وی با تاکید بر اینکه تعهدات بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای سال جاری باید در سه ماه آینده تحقق یابد تصریح کرد: با توجه به اینکه فصل کاری در استان محدود است مدیران اجرایی با پیگیری مصوبات ابلاغ شده بستر را برای فصول کاری آماده کنند تا در حین اجرا با مشکل برخورد نکنند.

استاندار اردبیل ادامه داد: در این مصوبات تکمیل درمانگاه‌های تامین اجتماعی، امکانات پزشکی، تکمیل بیمارستان‌های ۱۰۰۰ تخت‌خوابی، بیمارستان ۵۰۰تخت‌خوابی نجف زاده، احداث خانه پزشک و تجهیز درمانگاه‌ها از محل‌های تهاتر فروش املاک مازاد، ماده ۵۶ و از محل سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شده است.

عاملی افزود: در حوزه فرهنگی تکمیل تالار شهر از محل ماده ۵۶ بانک ملی، تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری و کمک به مصلی‌ها و مساجد اولویت اصلی بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی ۶۰۰میلیارد تومان برای تکمیل شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین در نظر گرفته شده و همچنین تکمیل استخر‌های معیشتی، احیای باغات دیم، سرمایه گذاری شستا در بخش دامپروری و سالن‌های گلخانه‌ای در اولویت مصوبات قرار دارد.

استاندار اردبیل گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای طرح‌های صنعتی و شهرک‌های صنعتی از قبیل تامین گاز، برق، آب و بهسازی معابر و راه‌های اصلی از دیگر اهداف سفر بوده است.

عاملی با اشاره به اینکه بیشترین اعتبارات در حوزه عمران تخصیص می‌یابد بیان کرد: در حوزه بهسازی راه‌های مواصلاتی، راه‌های فرعی و روستا‌های بالای۵۰ خانوار، بزرگراه‌ها و تکمیل پروژه راه اردبیل- سرچم، راه‌های شمال استان، راه‌های عشایری، تکمیل پروژه راه آهن اردبیل-میانه و همچنین آغاز عملیات اجرایی اردبیل-پارس آباد، ساخت سالانه۲۰ هزار واحد مسکن ملی، ساخت و تامین مسکن محرومان و بهسازی خانه‌های روستایی، احداث مدارس در روستا‌هایی که از کانکس استفاده می‌کنند و نیز ده‌ها طرح عمرانی و زیرساخت‌های گردشگری و کشاورزی از اهداف و برنامه‌های مصوبات سفر بوده است.

وی گفت: اعتبارات مصوب شده از محل‌های ماده ۵۶ بانک‌های عامل، از محل وزارت نفت، از محل شرکت سرمایه گذاری شستا، از محل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می‌شود و تا حد توان پیگیر تحقق این مصوبات هستیم.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان اضافه کرد: صندوق کارآفرینی امید برای تامین تسهیلات جهت نامه‌های مردمی تعیین شده که مبلغ ۲۰میلیارد تومان به افراد حائز شرایط پرداخت می‌کند.

 

کدخبر: 743173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟