اژه‌ای: بدون تامین امنیت سرمایه‌گذاران مسائل اقتصادی کشور قابل حل نیست

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان اردبیل، اظهار کرد: همفکری و همدلی و همکاری مسئولان استانی در رفع مشکلات استان، امر بسیار مؤثری است؛ همچنین وقتی همه مسئولان استان با اجماع و اشتراک نظر و بر مبنای اشراف بر مسائل و مشکلات استان، راهکار‌های واحدی را ارائه می‌دهند، قطعا مقامات مستقر در مرکز نیز برای اجرایی شدن راهکار‌های مزبور، تدابیر مقتضی را اتخاذ خواهند کرد.

رئیس عدلیه با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات استان اردبیل که در این جلسه مطرح شد، گفت: من هر اختیاری که دارم و به لحاظ قانونی مجاز هستم را به رئیس کل دادگستری استان تفویض می‌کنم تا وی برای رفع کلیه مسائل و مشکلاتِ استان که به نحوی از انحاء به قوه قضاییه مرتبط است، از آن اختیارات بهره بگیرد و اقدامات مقتضی را ترتیب دهد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اهمیت اولویت‌بندی مسائل گفت: گاهی از مسائل اساسی غافل شده و مشغول مسائل حاشیه‌ای و دستِ‌چندم می‌شویم؛ اکنون یکی از مسائل اساسی استان اردبیل و بلکه کل کشور مسئله آب است؛ چنانچه همین امروز نیز به حل این مسئله ورود کنیم دیر است؛ در این عرصه راهکار‌های مشخصی وجود دارد که ضروریست با بسیج و تجهیز نیرو‌ها این راهکار‌ها را عملیاتی سازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم گفت: بدون ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری و تامین امنیت سرمایه‌گذاران، مسائل اقتصادی کشور قابل حل نیست؛ چگونگی رفتار ما با بخش خصوصی باید مشخص شود؛ نمی‌شود که سراغ یک سرمایه‌گذار برویم و او را برای سرمایه‌گذاری در کشور ترغیب کنیم و سپس از او ایراد بگیریم و یا مانع کار او شویم؛ در این صورت دیگر مشوق و انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های بعدی باقی نمی‌ماند.

رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: امروز مردم ما از یک سلسله مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز رنج می‌برند که ضرورت دارد نسبت به این مسائل درک مشترکی پیدا کنیم و در جهت برطرف کردن آن‌ها گام‌های موثری را برداریم.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، آیت‌الله عاملی نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: «اخلاص در کار» و «انصاف در امور» از اوصاف برجسته حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای است و خدا را شاکر هستیم که آقای اژه‌ای با تجربه‌ای ۴۰ ساله در قوه قضاییه، امروز در مسند خطیر ریاست این دستگاه قرار دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم به مهم‌ترین مطالبات از دستگاه قضا اشاره کنیم، باید از «تحقق عدالت در همه مقوله‌ها»، «تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها»، «اصلاح تلقی و باور مردم نسبت به دستگاه قضا»، «اصلاح قوانین ناکارآمد» و «ضرورت رسیدگی به ترک فعل‌ها» صحبت کنیم.

آیت‌الله عاملی بر ضرورت حفظ آبروی اشخاص در روند رسیدگی به پرونده‌ها تاکید کرد و گفت: رسیدگی به آن دسته از پرونده‌های فساد اقتصادی که اذهان جامعه را درگیر می‌کند، باید سریع و خارج از نوبت باشد.

در ادامه، «سید حامد عاملی» استاندار اردبیل ضمن قدردانی از مساعدت‌های دستگاه قضا در استان اردبیل در راستای حل مشکلات این استان اظهار کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پروژه راه‌آهن اردبیل تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، درصدد هستیم که سال آینده جشن راه‌اندازی ۱۵ واحد تولیدی بالای هزار نفر اشتغال را در سطح استان اردبیل برگزار کنیم.

«جهانگیرزاده» رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل نیز در این جلسه خواستار اجرای کامل مصوبه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل شد و در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: اجرای کامل صورت گجلسه‌های حد نگاری، از جمله مطالبات جدی عشایر شمال این استان است.

کدخبر: 953096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟