یورش گسترده اشغالگران به کرانه باختری و مقابله جوانان مقاوم / ۲۰۰۰ سرباز اسرائیلی داروهای  روانپزشکی دریافت کرده‌اند

 به نوشته روزنامه «رأی الیوم» در اولین دقایق بامداد امروز ( سه شنبه )  شصتمین روز عملیات طوفان الاقصی ، مقاومت فلسطین از نبرد سخت و تمام عیار رزمندگان فلسطینی با نظامیان متجاوز صهیونیست در شمال و شرق شهر خان یونس خبر داده است.

سران رژیم صهیونیستی هم که تا کنون هیچ دستاوردی در نوار غزه به جز کشتار کودکان و زنان بی دفاع و تخریب گسترده منازل و مدارس و بیمارستانها و دیگر زیرساختهای این منطقه کسب نکرده اند، بر ادامه جنگ و تجاوزات و جنایات خود تاکید کرده اند.

این در حالی است که طی روز گذشته، مقاومت لبنان و فلسطین ضربات کوبنده ای به اشغالگران صهیونیست وارد کردند و مناطق صهیونیست نشین و پایگاه ها و مواضع نظامی رژیم اشغالگر بارها هدف حملات راکتی و خمپاره ای مقاومت قرار گرفت.

جنگنده های رژیم صهیونیستی در اولین دقایق بامداد امروز( سه شنبه ) جنوب دیرالبلح و شهر خان یونس را به شدت بمباران کردند.

شهادت ۲۵۸ فلسطینی در کرانه باختری از آغاز جنگ غزه

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که «أنس اسماعیل الفروخ»(۲۳ ساله) در نتیجه اصابت گلوله نظامیان صهیونیست در شهرک سعیر، به شهادت رسید.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم» با شهادت این جوان فلسطینی شمار شهدا در کرانه باختری از آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون به ۲۵۸ نفر رسید و در این مدت حدود ۳۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که دو جوان زخمی را که حال آن‌ها وخیم بود، به بیمارستان انتقال داده‌اند.

دو ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه می‌گذرد و تاکنون در این حملات بیش از ۱۵ هزار فلسطینی شهید و ۴۱۳۱۶ نفر نیز زخمی شده‌اند.

حماس: هدف دشمن از شایعه‌پراکنی، تخریب وجهه مقاومت است

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» همسویی برخی رسانه‌های غربی با دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی‌های اشغالگران علیه مقاومت را شدیدا محکوم کرد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که همسویی برخی رسانه‌های غربی با دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی‌های اشغالگران اسرائیلی علیه مقاومت را شدیدا محکوم می‌کند.

در ادامه بیانیه آمده است: هدف از این شایعه‌های بی‌اساس تخریب وجهه مقاومت فلسطین است که آخرین نمونه آن نسبت دادن اتهام بی‌اساس تجاوز جنسی به اسرائیلی‌ها در جریان نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر به نیروهای مقاومت بود.

در ادامه این بیانیه آمده است که این شایعه‌پراکنی‌ها بخشی از دروغ‌سازی ماشین تبلیغاتی دشمن است که کذب ادعاهای آن به ویژه ادعای سر بریدن کودکان و هدف قرار دادن صهیونیست‌ها در جشنواره موسیقی رعیم و یا استفاده از بیمارستان شفا برای اهداف نظامی کاملا ثابت شده است.

حماس تأکید کرد که رژیم جنایتکار سعی دارد تا با شایعه‌پراکنی علیه مقاومت، بر تعامل و رفتار انسانی و اخلاقی آن با اسرای اسرائیلی که جهانیان شاهد آن بودند و شماری از این اسرا هم پس از آزادی به آن اذعان کردند، سرپوش بگذارد.

 گالانت: جنگ غزه با شدت کنونی‌اش حداقل دو ماه دیگر ادامه می‌یابد

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه ABC گفت: ما پیش‌بینی می‌کنیم که جنگ با شدت کنونی‌اش دست کم به مدت دو ماه دیگر ادامه یابد.

وی گفت: بعد از آن، عملیات «پاکسازی» برای از بین بردن گروه‌های حماس صورت می‌گیرد.

گالانت تصریح کرد: تیپ گولانی به محله‌های الشجاعیه و جبالیا بازگشته و تا زمان از بین بردن تمامی زیرساخت‌های حماس، آنجا را ترک نخواهد کرد.

تشدید تنش میان نتانیاهو و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

یورش گسترده اشغالگران به کرانه باختری و مقابله جوانان مقاوم / ۲۰۰۰ سرباز اسرائیلی داروهای  روانپزشکی دریافت کرده‌اند

 رسانه‌های صهیونیستی جزئیات جدیدی از اختلافات، تنش‌ها و عدم هماهنگی بین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم فاش کردند.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت، برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی جداگانه تنها نوک کوه یخ تنش میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم است.

نتانیاهو دفاتری را در وزارت امنیت به گالانت داده اما آنها را بسته است و در نتیجه او در جستجوی اتاقی برای برگزاری دیداری با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکاست.

 این روزنامه نوشت، شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی با دور دیگری از تنش میان دو شخصیت برجسته سیاسی که از ۷ اکتبر جنگ علیه «حماس» را آغاز کرده‌اند و کسانی که عموماً مسئول امنیت این رژیم هستند، یعنی نتانیاهو و گالانت روبرو هستند.

«یسرائیل هیوم» نوشت، این رابطه زمانی بدتر شد که نتانیاهو در میان خبرنگاران گفت، از گالانت خواسته نشست خبری مشترک داشته باشند اما او نپذیرفت و این موضوع را رد هم نکرد و پشت پرده نشان داد که روابط آن دو بسیار شکر آب است.

حملات موشکی مقاومت لبنان به چندین پایگاه اشغالگران

در حالی که منابع صهیونیستی از شلیک یک موشک ضدزره به منطقه مسغاف عام در الجلیل علیا خبر دادند، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد در حمایت از مردم استوار غزه و در پاسخ به حملات اشغالگران به شهرهای جنوبی این کشور، تعدادی از مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار داد.

مقاومت اسلامی لبنان - حزب‌الله لبنان  امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت پایگاه رویسات العلم ، اشغالگران را در تپه‌های کفر شوبا و مزارع شبعای اشغالی لبنان را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی در بیانیه دوم اعلام کرد، موضع صهیونیستی البغدادی را نیز با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و به طور مستقیم به هدف مورد نظر دست یافته‌است.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای دیگر افزود: تجمع صهیونیست‌ها در شرق مسکاف عام را با تعدادی موشک هدف قرار داد که مستقیما به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز با بیان اینکه یک موشک ضدزره به منطقه مسغاف عام در الجلیل علیا شلیک شد، اعلام کرد که ارتش به عاملان شلیک موشک پاسخ می‌دهد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی امروز اذعان کرد که سه تن از سربازانش به دلیل ترکش‌های خمپاره شلیک شده از لبنان در شب گذشته به منطقه شتولا زخمی شدند.

اردوغان: نمی‌گذاریم اسراییل بار دیگر غزه را اشغال کند

رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه «نتانیاهو باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شود» گفت: اسرائیل نه تنها قاتل بلکه دزد هم هست.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در افتتاحیه سی و نهمین نشست وزیران کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی (COMCEC) در استانبول با درود به فلسطینیانی که با وجود حملات غیراخلاقی رژیم صهیونیستی از میهن خود دفاع می‌کنند، محبت خود را به همه کسانی که در گوشه و کنار جهان برای زندگی مسلمان تلاش می کنند، ابراز کرد.

او گفت: امروز دفاع از غزه و فلسطین به معنای دفاع از مکه، مدینه، استانبول، دمشق، بیروت و سایر شهرهای اسلامی در کنار بیت المقدس است.

اردوغان با اشاره به اینکه نوزادان، کودکان و زنان در حملات اسرائیل به غزه جان خود را از دست دادند، گفت: از هر ۳ نفری که در غزه شهید می شوند، ۲ نفر کودک، نوزاد و زن هستند.۷۳ روزنامه نگار و بیش از ۱۰۰ نفر از مقامات سازمان ملل در میان قربانیان ظلم و ستم وجود دارند، چنان وضعیتی که سازمان ملل متحد که برای حفظ امنیت و صلح جهانی تأسیس شده است، حتی نمی تواند از کارمندان خود در برابر وحشیگری اسرائیل محافظت کند. ناتوانی نیروهایی که از آزادی های خود دفاع می کنند بدتر است. اروپا و آمریکا به معنای واقعی کلمه از اسرائیل حمایت بی قید و شرط می کنند تا کودکان بیشتری را بکشد، بیمارستان‌ها، مدارس و خانه ها را تخریب کند و خون بیگناه بیشتری بریزد.

 رئیس جمهور ترکیه گفت: ۱۲۱ کشور در سازمان ملل می‌گویند« جنگ متوقف شود، دیگر خونریزی نشود.» و از طرف دیگر ۳ تا ۵ کشور به حملات اسرائیل کارت سفید می‌دهند. یک ساختار جهانی وجود دارد که با اراده چند کشور عمل می کند. ساختار فاسد سازمان ملل باید تغییر کند.

وی تاکید کرد: غزه سرزمین فلسطینی‌هاست، غزه متعلق به فلسطینی هاست و تا ابد چنین خواهد ماند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اسرائیل یک بار دیگر غزه را اشغال کند.

رسانه صهیونیست: حماس هم در حمله و هم در دفاع، اسرائیل را غافلگیر کرد

یک رسانه عبری زبان اذعان کرده‌ است که گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در جریان عملیات «طوفان الاقصی» و حمله به غزه هم در حمله و هم در دفاع، رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرده است.

«نداو ایال»، خبرنگار روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در یادداشتی در این باره نوشت که جنبش مقاومت اسلامی حماس، اسرائیل را نه تنها در حمله بلکه در دفاع و قدرت مقاومت نیز غافلگیر کرد.

فرماندهان صهیونیست از حذف فایل‌های ضبط شده حمله ۷ اکتبر شوکه شدند

جمعی از افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در بازدیدی که از مقرهای تیپ‌ها داشتند، پی بردند که تصاویر دوربین‌های مداربسته نصب شده در طول مرزها با نوار غزه مربوط به تاریخ هفتم اکتبر به شکل مبهمی ناپدید شدند.

روزنامه جروزالم‌پست در گزارشی نوشت، تصاویر مهمی که از حمله هفتم اکتبر توسط دوربین‌های مرزی ثبت شده بودند، از مرکز اصلی داده‌ها حذف شدند و این اتفاق سوءظن‌هایی را ایجاد کرد که همه در درجه اول به دنبال منافع شخصی خود بوده و منتظر هستند ببینند در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، در راستای آمادگی برای عملیات نفوذ زمینی به نوار غزه، یک گروه ویژه در ارتش رژیم صهیونیستی برای تجزیه و تحلیل نتایج جنگ و بررسی استراتژی‌های عملیاتی جنبش حماس تشکیل شد و هدفش ابلاغ نتایج کار به یگان‌های جنگی تیپ‌های مختلف ارتش بود.

همزمان نیز تیم‌های تحقیقاتی با هدف کمک به نقشه‌برداری منطقه مرزی و تعیین اقدامات امنیتی برای حفاظت از شهرک‌ها تشکیل شدند.

اما در جریان بازدید یکی از افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی از این پایگاه‌ها، افسران ذخیره از ناپدید شدن تصاویر ویدیویی مهمی که دوربین‌های کنترلی متعدد ارتش در طول مرزها با نوار غزه ضبط و ثبت کرده و بخشی از آرشیو شبکه نظامی معروفی به نام «ZiTube» بودند، خبر دادند.

 وحشت آمریکا از گسترش جنگ در منطقه

وزارت خارجه آمریکا: نزاع گسترده در خاورمیانه در راستای منافع ایالات متحده و شرکای منطقه ای آن قرار ندارد.

تیم لیندرکینگ نماینده ویژه آمریکا در امور یمن برای ادامه هماهنگی منطقه ای در خصوص حفظ امنیت دریایی به کشورهای منطقه خلیج فارس سفر می کند.

یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه شعفاط و الدهیشه

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز( سه شنبه ) به اردوگاه شعفاط در شمال قدس اشغالی و اردوگاه الدهیشه در بیت لحم حمله ور شده و اقدام به تخریب املاک مردم کردند.

از سوی دیگر در پی یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه الجلزون در شمال رام الله درگیریهایی میان آنها و جوانان مبارز رخ داد.

بولدوزرهای ارتش اسرائیل در جنین و اردوگاه آن همچنان به تخریب زیرساختهای آن ادامه می دهند. درگیری جوانان مبارز با متجاوزان صهیونیست  همچنان  ادامه دارد.

حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

منابع خبری از حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک بلیدا و عیتا الشعب در جنوب لبنان خبر  دادند. صهیونیستها از بمبهای فسفری نیز علیه این مناطق استفاده کردند.

 اعتراف  ارتش آمریکا به شلیک 15 راکت به پایگاه غیرقانونی این کشور در سوریه

فرماندهی مرکزی آمریکا بامداد امروز (سه شنبه ) اعتراف کرد که روز یکشنبه، 15 راکت به سمت پایگاه الرمیلان در سوریه محل استقرار نظامیان آمریکایی شلیک شده است.

این ستاد تروریستی آمریکا مدعی شده که این حمله تلفاتی به دنبال نداشته است.

شلیک موشک هدایت شونده مقاومت لبنان به ادوات زرهی ارتش رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که دو خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در موضع رامیا با موشک هدایت شونده هدف قرار داده که منجر به سوختن آن دو خودرو شده است که طی آن سرنشینانش کشته و یا زخمی شدند.

 هدف قرار گرفتن سه تانک و یک نفربر ارتش اسرائیل

سرایاالقدس شاخه جنبش مقاومت جهاد اسلامی اعلام کرد: رزمندگان ما در تیپ شمال توانستند سه دستگاه تانک و یک نفربر و بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت تاندوم و آر پی چی در محورهای بیت لاهیا، الفالوجا و جبالیا هدف قرار دهند.

۲۰۰۰ سرباز صهیونیست از ۷ اکتبر کمک‌های روانپزشکی دریافت کرده‌اند

 اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی ۲۰۰۰ تن از سربازان زن و مرد ارتش این رژیم کمک‌های روانپزشکی دریافت کرده‌اند.

برخی داده‌هایی که مرکز پخش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه منتشر کرد، حاکی از این هستند که نزدیک به ۲۰۰۰ سرباز مرد و زن ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر سال جاری میلادی آسیب دیده و کمک‌های روانپزشکی دریافت کردند و از این تعداد ۲۰۰ مورد مربوط به سه هفته اول عملیات زمینی در وار غزه بود که از ۲۷ همان ماه آغاز شد.

طبق گزارش این رسانه، نیروی آسیب دیده در میدان جنگ به سربازی اطلاق می‌شود که در معرض اتفاقی همانند تیراندازی یا درگیری و یا جراحت قرار گرفته و یا شاهد آسیب شدید و شرایط دشوار دیگران بوده و به همین دلیل سطح عملکردش کاهش یافته است.

مرکز پخش رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرد، آسیب وارد شده به عملکرد سربازها در واکنش‌های او همانند گوشه‌گیری، نگرانی، اضطراب و یا داشتن حس بد آشکار می‌شود.

کدخبر: 952268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟