اطلاعات محرمانه در لپ تاپ‌های غنیمتی عملیات طوفان الاقصی چه بود؟

به گزارش رکنا، حسین امیرعبداللهیان یکشنبه شب در نشست مشترک خبری با بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان گفت: در بیش از ۵۰ روز گذشته مشغول پیگیری تحولات فلسطین برای بازگشت ثبات و امنیت در منطقه و توقف کشتار و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه هستیم.

 وزیر امور خارجه تصریح کرد: یکی از دستورکارهای مهم گفت‌وگوهای ما تحولات غزه است. همواره عمان نقش فعال منطقه‌ای برای حل و فصل مناقشات داشته و امشب هم‌ گفت وگوهای مهمی را در ادامه و د خصوص این موضوع خواهیم داشت.

وی ادامه‌ داد: دور جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه باختری با حضور وزیر دفاع آمریکا در کابینه جنگی رژیم صهیونیستی آغاز شد. آمریکا از یک طرف در رسانه‌ها به اسراییل توصیه می‌کند کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان را متوقف کند، اما در عمل با چراغ سبز از نسل کشی در غزه حمایت می‌کند. با صدای بلند اعلام می‌کنم که آمریکا باید تبعات این حمایت خود از نسل کشی و جنایات در غزه و کرانه باختری را تحمل کند.

امیرعبداللهیان افزود: روز گذشته(شنبه) ما از رهبران مقاومت شنیدیم که در صورت ادامه این وضعیت منطقه وارد مرحله جدیدی خواهد شد، توسعه عمیق جنگ در منطقه کاملا متصور است و به همه طرف‌هایی که دنبال جنگ آوری هستند هشدار می‌دهیم که تا دیر نشده این کشتار را متوقف کنند.

وزیر امور خارجه گفت: از همه دولت‌های جهان می خواهیم برای توقف این جنگ و بازگشایی مرز رفح برای ارسال سوخت‌ و سایر کمک‌های انسان‌دوستانه اقدامات مناسبی انجام دهند. 

وی ادامه داد: در بخشی از لپ تاپ هایی که در اختیار نیروهای مقاومت فلسطینی هست این فرضیه ثابت شده که رژیم صهیونیستی به دنبال انتقال همه ساکنان غزه به بخشی از مصر و انتقال همه ساکنین کرانه باختری به اردن است و امیدواریم که برادران ما در مصر نسبت به بازگشایی مرز رفح اقدام کنند و مانع از تحقق این توطئه اسراییلی علیه مصر و اردن شوند.

امیرعبداللهیان گفت: تشکیل دادگاه بین المللی علیه مسولان رژیم صهیونیستی خواستی عمومی است و شکایت هایی از سوی برخی دولت ها از جمله ایران در همکاری با چند کشور دیگر آغاز شده و امیدواریم شاهد محاکمه جنایتکاران جنگی که در دو ماه اخیر بیش از ۱۶ هزار نفر را به شهادت رساندند، باشیم.

وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: ایران هیچگاه خواهان توسعه ناامنی و جنگ در منطقه نبوده، اما به جنگ افروزانی که به دنبال گسترش جنگ در غزه و کرانه باختری هستند هشدار می‌دهیم که تا دیر نشده آمریکا حمایت خود را از جنایتکاران اسراییلی فورا متوقف کند.

کدخبر: 952118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟