هدف از سفربه بغداد بررسی زمینه‌های توسعه روابط نظامی دوجانبه است

سردار سرلشکر محمد باقری که راهی عراق شده بود با حضور در محل شهادت سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اظهار کرد: خداوند روح شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را با شهدای کربلا محشور کند. مشاهده این صحنه جنایت آمریکا فوق العاده احساس خاصی برای من ایجاد می کند و آن احساس، یاد و خاطره همه دوره طولانی با این شهید بزرگوار در دوره دفاع مقدس و پس از آن در همه صحنه‌ها بود.

وی ادامه داد: انشالله مشمول شفاعت آن عزیز باشیم و بتوانیم راه آن شهید را ادامه دهیم.

سر لشکر باقری افزود: ما از لحاظ امنیتی هیچ مشکلی با کشور عراق نداریم، این کشور به عنوان دوست و همسایه ماست و مسیر توسعه همکاری‌های نظامی را طی می‌کنیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح، بیان کرد: در زمان حاضر، تعداد زیادی از دانشجویان ارتش عراق در دانشگاه‌های نیروهای مسلح ما مشغول تحصیل هستند و متقابلاً، امکان حضور دانشجویان نیروهای مسلح نیز در کشور عراق وجود دارد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه ما (ایران و عراق) ارتباطات گوناگون عملیاتی و آموزشی را با یکدیگر خواهیم داشت، تصریح کرد: در این سفر، این زمینه‌ها را با رئیس ستاد مشترک عراق و سایر مسئولین عراقی بحث و بررسی خواهیم کرد؛ فکر می‌کنم زمینه توسعه مناسب روابط در این سفر پایه‌گذاری خواهد شد.

کدخبر: 951712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟