آمریکا ۱۰۰ بمب سنگرشکن در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد/ تداوم پاسخ تلافی جویانه مقاومت فلسطین به اسرائیل

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملا روز گذشته و بامداد امروز( شنبه ) اشغالگران اسرائیلی تا این لحظه به 178 نفر رسیده است. 589 نفر هم در این حملات زخمی شدند.

از سوی دیگر،  مقاومت فلسطین در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه، شهر اشغالی تل‌آویو، اشدود، عسقلان و دیگر شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه را هدف حملات تلافی جویانه راکتی خود قرار داد.

رزمندگان حزب الله  لبنان نیز طی تنها یک ساعت،‌پنج عملیات علیه شهرکها و پایگاههای نظامی رژیم صهیونیستی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در پاسخ به جنایات این رژیم علیه مردم بی دفاع نوار غزه انجام داده است و تلفات و خسارتهایی به دشمن وارد کرده است.

آمریکا ۱۰۰ بمب سنگرشکن در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد

سقوط هواپیما

رژیم صهیونیستی از این بمب‌ها که آمریکا در اختیارش قرار داده بود، در حمله به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه استفاده کرد و ۱۰۰ نفر را به قتل رساند.

به گزارش¬  روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد این کشور ۱۰۰ بمب سنگرشکن BLU-۱۰۹ را که هر یک از آن‌ها حدود یک تُن وزن دارد، در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی قرار داده است.

به گفته این مقامات، اسرائیل از این بمب‌ها که آمریکا در اختیارش قرار داده بود، در حمله به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه استفاده کرد و ۱۰۰ نفر را به قتل رساند.

این بمب‌ها تهدید قابل توجهی برای غیرنظامیان در کمپ‌های پناهندگان و هزاران فلسطینی آواره در اطراف محل انفجار‌ها ایجاد خواهد کرد و استفاده از چنین بمب‌هایی مستلزم در نظر گرفتن آسیب احتمالی برای غیرنظامیان است.

بمب BLU-۱۰۹ برای ایجاد حداکثر خسارت زمینی ساخته شده است و حامل یک کلاهک ۲۰۰۰ پوندی است که قادر به نفوذ به پناهگاه‌های بتنی است. رژیم صهیونیستی می‌تواند از چنین بمب‌هایی برای نفوذ به شبکه گسترده تونل‌ها و تأسیسات زیرزمینی حماس استفاده کند.

پخش اعلامیه‌بر فراز شهر خان یونس برای اخطار تخلیه شهر

ساعاتی پس از پایان آتش بس و از سرگیری حملات در نوار غزه، ارتش اسرائیل بامداد امروز با پخش اعلامیه‌هایی بر فراز شهر خان یونس در جنوب، این شهر را منطقه جنگی اعلام کرد و از ساکنان آن خواست فورا شهر را تخلیه کنند.

در اعلامیه‌های پخش شده رژیم اسرائیل خطاب به مردم این منطقه آمده است؛«به ساکنان «القراره»، «خیربت خزعا»، «آبادان» و «بانی سهیلا»؛ شما باید فورا این مناطق را تخلیه کنید و در منطقه رفح پناه بگیرید. شهر خان یونس یک منطقه جنگی است . »

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که رژیم صهیونیستی با تمدید آتش‌بس مخالفت کرد؛ زیرا قصد دارد به جنگ علیه نوار غزه ادامه دهد.

این نهاد فلسطینی با اشاره به اینکه بمباران رژیم صهیونیستی، باعث تخریب 60 درصد از منازل و واحدهای مسکونی نوار غزه شده است، تأکید کرد: کمکهایی که وارد غزه شد، کمتر از یک درصد از نیازهای مردم این منطقه را پوشش نمی‌دهد.

وال استریت: اسرائیل به دنبال حذف تمامی رهبران حماس در سراسر جهان است

 وال استریت ژورنال از قول مقام‌های رژیم صهیونیستی نوشت، سرویس‌های اطلاعاتی این رژیم در حال آماده سازی برای حذف تمامی رهبران حماس در سراسر جهان پس از پایان درگیری‌ها در غزه هستند تا تهدید این جنبش را برای امنیت رژیم صهیونیستی از بین ببرند.

این روزنامه همچنین نوشت، اخیرا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که به آژانس اطلاعات اسرائیل (موساد) دستور داده تا علیه حماس در سراسر جهان دست به اقدام بزند.

وال استریت ژورنال همچنین گزارش کرد، تمایل رژیم صهیونیستی برای از بین بردن سران حماس در سراسر جهان از ضرورت تضمین این مساله نشأت می‌گیرد که این جنبش هرگز نتواند بار دیگر به تهدیدی جدی علیه اسرائیل بدل شود.

بر اساس این گزارش، برخی از مقام‌های رژیم صهیونیستی این طرح بی ملاحظه را اقدامی از روی تلافی می‌دانند تا دستیابی به یک هدف استراتژیک؛ دیگران نیز از این طرح استقبال کرده‌اند.

"آموس یادلین"، یکی از ژنرال‌های بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی به وال استریت ژورنال گفته بود: تمامی سران حماس، تمام کسانی‌ که در حمله هفتم اکتبر دست داشتند، تمامی آنهایی که این حمله را طرح‌ریزی کردند و تمامی کسانی‌ که دستور به انجام این حمله دادند، باید یا حذف شوند یا به دست عدالت سپرده شوند.

گوترش: ازسرگیری عملیات نظامی در غزه به شدت تأسف‌بار است

دبیرکل سازمان ملل متحد به ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در پی پایان مدت آتش‌بس موقت و عدم تمدید آن واکنش نشان داد.

به گزارش الجزیره، آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد عنوان داشت: ازسرگیری عملیات نظامی در غزه برایم به شدت تأسف بار است و همچنان امیدوارم که تمدید آتش‌بس انسانی ممکن باشد.

منابع خبری گزارش دادند که از زمان پایان آتش‌بس انسانی از صبح امروز، ۶۱ تن در نوار غزه به شهادت رسیده و ده‌ها تن زخمی‌ شده‌اند.

 المنار: امروز 180 فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند

خبرنگار المنارامروز ( شنبه ) گزارش داد که پس اززمان پایان آتش بس در نوار غزه  با بمبارن اسرائیلی ها بیش از 180 فلسطینی به شهادت رسیدند.

شهادت یک زن و پسرش در گلوله باران جنوب لبنان توسط رژیم اشغالگر

دفاع شهری لبنان اعلام کرد که در گلوله باران روستای«حولا» در جنوب لبنان توسط رژیم اشغالگر یک زن به همراه پسرش به شهادت رسیدند.

 گردان های قسام تل آویو را موشک باران کرد

گردان های قسام اعلام کرد که تل آویو را در پاسخ به جنایت های رژیم اشغالگر در غزه، موشک باران کرده است.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که آژیرهای خطر در تل آویو و همه مناطق جنوب آن به صدا در آمده است.

شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه

درنتیجه حملات دیوانه‌وار رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی  در نوار غزه «منتصر مصطفی الصواف»، عکاس و مدیر خبرگزاری آناتولی در نوار غزه  به شهادت رسید.

دفتر رسانه های دولتی در غزه اعلام کرد که پس از اعلام شهادت منتصر الصواف عکاس خبرنگار، تعداد شهدای خبرنگار به 72 خبرنگار افزایش یافت.

کاخ سفید: برای تمدید آتش بس تلاش می کنیم

خبرگزاری فرانسه به نقل از کاخ سفید گزارش داد که آمریکا برای تمدید آتش بس انسانی در نوار غزه تلاش می کند.

این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که واشنگتن از اسرائیل در صورتی که عملیات نظامی اش در نوار غزه را از سر گیرد حمایت می کند.

شلیک 45 موشک از غزه به سمت سرزمین های اشغالی

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که از بامداد امروز تا کنون 45 موشک به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده است.

اصابت موشک های مقاومت به 5 ساختمان در غلاف غزه

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که شماری از موشک های شلیک شده از نوار غزه به 5 ساختمان در غلاف غزه اصابت کردند و خسارت های زیادی به آنها وارد آمد.

ابراز تأسف قطر از تجاوز دوباره اسرائیل به نوار غزه/  مذاکرات ادامه دارد

قطر تأسف شدید خود را به دلیل از سرگیری تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه با پایان مدت آتش بس موقت ابراز کرد و تأکید کرد که مذاکرات میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها به منظور بازگشت به آتش بس ادامه دارد و دوحه هر کاری لازم باشد برای برقراری آتش بس انجام می دهد.

 یگان های قدس: شهرها و شهرک های اشغالی را در واکنش به جنایت های اسرائیل موشک باران کردیم

یگان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که مبارزان این گروه شهرها و شهرک های اشغالی را در واکنش به جنایت های رژیم صهیونیستی موشک باران کردند.

 در بمباران و گلوله باران امروز غزه تا کنون 29 فلسطینی شهید شدند

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در پی از سرگیری حملات هوایی و توپخانه ای رژیم اشغالگر به نوار غزه تا کنون 29 فلسطینی شهید شدند.

اسرائیل: مذاکرات بر سر آزادی اسیران کاملا متوقف شده است

رادیو ارتش رژیم اشغالگر به نقل از یک منبع بلندپایه اسرائیلی گزارش داد که این رژیم با تمام توانش به جنگ برگشته و در حال حاضر هیچ گونه مذاکره ای بر سر آزادی اسیران وجود ندارد.

 بمباران اطراف بیمارستان ناصر در خان یونس

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر نزدیک بیمااستان «ناصر» در خان یونس در  جنوب نوار غزه را بمباران کرد. همچنین یک خانه در اردوگاه «یبنا» در مرکز رفح در جنوب نوار غزه بمباران شد.

 پایان آتش بس در نوار غزه

خبرنگار الجزیره گزارش آتش بس در نوار غزه به پایان رسید و هواپیماهای رژیم اشغالگر و تانک های این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه حمله کردند.

همچنین آژیرهای خطر در شهرک های غلاف غزه به صدا در آمدند.

 رژیم اشغالگر مدعی شد: حماس آتش بس را نقض کرده است

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر مدعی شد که جنبش حماس با شلیک یک موشک به سمت سرزمین های اشغالی آتش بس را نقض کرد.

بمباران مرکز و جنوب غزه و درگیری شدید مقاومت با نیروهای اشغالگر

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر مرکز نوار غزه و خان یونس در جنوب نوار غزه را گلوله باران کرده است و نیروهای مقاومت در چندین محور در شهر غزه و شمال نوار غزه با نیروهای اشغالگر درگیر شده اند.

حمله پهپادی مقاومت فلسطین به تجمع خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی

گردان‌های القسام ویدیویی را منتشر کرد که در آن با 3 فروند پهپاد انتحاری «زواری»، تجمع نیروها و خودروهای زرهی دشمن را در شمال منطقه مرکزی غزه هدف قرار دادند.

فعال شدن صدای آژیر در الجلیل در فلسطین اشغالی

منابع خبری همچین از به صدا در آمدن آژیر در منطقه الجلیل در فلسطین اشغالی خبر دادند.

بمباران مجدد خان یونس در جنوب نوار غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند که به شهید و زخمی شدن شمار دیگری از مردم بی دفاع منجر شد.

کدخبر: 951296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟