تولید ۲ موشک هواپایه جدید برای مقابله با کروز

دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در اجتماع کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی در یادمان شهدای عملیات والفجر هشت با اشاره به توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه گفت: امروز با عنایت خداوند و دعای شهدا قدم‌های بلند در زمینه ساخت شناور برداشتیم که شناور شهید سلیمانی، شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری نمونه‌ای از این دستاوردها هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع شناورها را تاب آوری و سرعت آن بر شمرد و افزود: این شناورها به دست متخصصان داخلی ساخته شده که در دنیا بی‌سابقه و بی‌نظیر است و سرعت این شناورها سه برابر سرعت شناورهای آمریکایی است.

دریادار تنگسیری در حوزه موشک‌های دریا پایه اظهار داشت: قابلیت موشک‌های نیروهای دریایی سپاه در دنیا بی‌سابقه است و با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند اهداف خود را تا ۲ هزار کیلومتر به دقت مورد اصابت قرار می‌دهند.

وی گفت: از جدیدترین دستاوردهای متخصصان این نیرو ساخت ۲ موشک هواپایه برای مقابله با پهپاد و موشک کروز با برد چهار کیلومتر و ۱۷ کیلومتر است که اکنون به مرحله تولید رسیده است و در آینده رونمایی خواهند شد.

دریادار تنگسیری در پایان تصریح کرد: ما روز به روز به قدرت خود خواهیم افزود و در ایجاد امنیت و پیشرفت مردم مان روز و شب نمی‌شناسیم و مردم عزیزمان بدانند که فرزندان این خاک برای اینکه چشم طمع دشمنان را کور کنند تا پای جانشان ایستاده‌اند.

متولی یادمان شهدای عملیات والفجر هشت در اروندکنار شهرستان آبادان نیروی دریایی سپاه است که تا پایان سال ۱۴۰۲ هر هفته میزبان حضور دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور در قالب راهیان پیشرفت و راهیان نور دریایی است.

کدخبر: 949354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟