واکنش عجیب پنتاگون به رصد ناو آمریکایی در تنگه هرمز توسط سپاه پاسداران

به گزارش پایگاه خبری نِیوال اینستیتیوت آمریکا نوشت، در پی آخرین رصد ناوگروه بالگردبر تروریستی آمریکا در تنگه هرمز توسط سامانه‌های پایش و کنترل نیروی دریایی سپاه ، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به این موضوع به خبرنگاران گفت که این ویدیوی منتشر شده از سوی ایران را ندیده است که در آن یک بالگرد آمریکایی با رصد نیروی دریایی ایران مجبور به فرود می‌شود.

سینگ مدعی شد که تمامی گزارش‌ها درباره توقیف یا فرود اجباری بالگرد آمریکایی نادرست است.

سینگ در این باره گفت: «ما قبلا شاهد چنین اقداماتی از سوی آن‌ها(ایران) بوده‌ایم. نمی‌دانم که پروپگانداست یا نه اما این اظهارات کذب بوده و دقیق نیستند. »

واکنش این مقام پنتاگون در پی این مطرح می‌شود که شنبه ۲۸ مردادماه، در پایان بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه، فیلم آخرین رصد ناوگروه بالگردبر تروریستی آمریکا در تنگه هرمز توسط سامانه‌های پایش و کنترل نیروی دریایی سپاه در روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد ماه سال ۱۴۰۲ در معرض شرکت کنندگان در مجمع قرار گرفت.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه  در تشریح این اقدام گفت: در این رصد ناوبالگردبر شناور آمریکایی‌ها مبادرت به پرواز بالگرد می‌کنند اما بعد از اخطار کنترل باند تنگه هرمز، ناو تیپ ذوالفقار که مسئولیت کنترل باند ورودی را عهده‌دار است و همچنین حضور شناورهای نیروی دریایی سپاه، آن‌ها مجبور به نشاندن بالگردها بر روی ناو می‌ شوند.

وی خاطرنشان کرد: آخرین خروج آمریکایی‌ها در آبان ماه ۱۴۰۰ بوده است و اقدام اخیر اولین ورود به خلیج فارس به شمار می‌رود.

 منبع : ایسنا

کدخبر: 921761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟