ماجرای برج مسکونی محسن رضایی چه بود؟

انصاف نیوز در ادامه آورده است ،  برج دیبا در منطقه ۲ شهرداری تهران و لبه شرقی منطقه ۵، موقعیت خاصی دارد؛ این برج در مجاورت دو اتوبان، در شمال بزرگراه حکیم و مشرق بزرگراه اشرفی اصفهانی قرار دارد. برج دیبا در رقابت‌های انتخاباتی پیش، محل استقرار ستاد مردمی محسن رضایی بود و آدرس حزب همت (هم‌دلی مردم تحول‌خواه) که از احزاب نزدیک به فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حساب می‌آید در این ساختمان ثبت شده بود.

مردم محل این ساختمان را همچنان متعلق به محسن رضایی می‌دانند. بنگاه‌های سطح منطقه نیز آن را در میان فایل‌های خود ندارند و اگر پاپی‌شان شوید که قصد اجاره یا خرید ساختمان مزبور را دارید، بدون بیان دلیلی واضح، کیس‌های مشابه را به شما معرفی می‌کنند و به عبارت دیگر از کار روی این فایل می‌پرهیزند.

یافته‌های نشان می‌دهد برای زمینی که اکنون برج دیبا روی آن سبز شده است نخستین بار در سال ۱۳۷۶، پرونده‌ای در شهرداری منطقه باز شده است. با این حال برای این زمین، ۱۰ سال بعد یعنی در مهرماه سال ۱۳۸۵، سند صادر شده است. این سند با حکم شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب اسلامی به نام ستاد اجرایی فرمان امام صادر شده است.

البته پیگیری‌ها نتوانست تمام قطعات گم‌شده این پازل را تکمیل کند؛ مهم‌ترین قطعه هم فعل و انفعالاتی است که به انتقال سند به نام شخصی با هویت محمد رحیمی تاری منجر شده است. به هر حال سند به این شخص منتقل شده و در اسناد شهر، ایشان هم‌چنان مالک زمین است و برای آن درخواست پایان کار کرده است.

مورد عجیب دیگر این است که ساختمان مزبور، که بخش تجاری‌اش اکنون در اجاره فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه است، طبق اسناد موجود با اجاره ۹۹ ساله به شرکت برق منطقه‌ای واگذار شده است.

برای ساختمان دیبا در زمستان ۱۳۹۷ در یکی از دفترخانه‌های تهران سند تک‌برگ صادر شده و همان‌طور که اشاره شد، اینک صاحب سند تقاضای صدور پایان کار برای ساختمان را به شهرداری منطقه ارائه کرده است.  

همسایه‌های برج دیبا می‌گویند خیلی وقت است که رفت و آمدها به این برج کاهش پیدا کرده و مثل سابق رونق ندارد. ظاهرا تنها چند سرایدار و نگهبان ساکن این ساختمان پرواحد هستند و حزب همت نیز نشانی دیگری را برای محل فعالیت‌های خود ثبت کرده است.

سردار محسن رضایی، ۳۰ سال پیش رخت نظامی را از تن به درآورد و لباس سیاست بر تن کرد و در همه این سه دهه، منتقد عملکرد دولت‌ها بوده است. نقدهایی که او را چند بار به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری کشاند و در نهایت معاونت اقتصادی رئیس دولت سیزدهم را نصیبش کرد.

رضایی چندی پیش گفته بود: «باید مسیرهای فساد را از مبداء کور کرد.» به این اعتبار می‌توان از او خواست هویت ساختمانی را که چندی در اختیارشان بوده و مسیر پیچیده‌ای در تغییر مالکیت را پیموده، شفاف کنند.

 

کدخبر: 949222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟