عملیات آزادی اسیران میان حماس و رژیم صهیونیستی در حال انجام است

به گزارش رکنا به نقل از سایت خبری المیادین، نمایندگان صلیب سرخ اکنون در بیمارستان «خان یونس» حضور دارند و اسرای صهیونیستی را در آنجا تحویل خواهند گرفت.

خبرنگار شبکه خبری المنار اعلام کرد، جنبش حماس ۱۳ اسیر صهیونیست را از طریق گذرگاه مرزی رفح آزاد می‌کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسوول فلسطینی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی امروز ۳۹ اسیر فلسطینی شامل ۲۴ زن و ۱۵ کودک را در کرانه باختری در ازای آزادی ۱۳ صهیونیست اسیر در نوار غزه آزاد می‌کند.

قرار بود اسرای فلسطینی دو ساعت پس از تحویل این ۱۳ اسیر صهیونیستی در نخستین روز از برقراری آتش‌بس موقت آزاد شوند.

رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین بامداد چهارشنبه و پس از پذیرش شروط مقاومت توسط تل‌آویو، درباره مفاد آتش‌بس و تبادل اسرا به توافق رسیده بودند.

جنبش حماس روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از مذاکرات سخت ‌و پیچیده که روزهای زیادی زمان برد به یاری خداوند و تلاش‌های گسترده قطر و مصر به توافق آتش بس انسانی (آتش بس موقت) به مدت چهار روز دست یافتیم.

در همین راستا، گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد: آتش‌بس چهار روز خواهد بود که از صبح جمعه شروع خواهد شد و طی آن هرگونه اقدام نظامی گردان‌های القسام و گروه‌های مقاومت فلسطین و دشمن صهیونیستی در طول ایام آتش‌بس متوقف خواهد شد.

شاخه نظامی حماس اضافه کرد، طی چهار روز آتش‌بس موقت ۵۰ اسیر صهیونیست اعم از زن و کودک کمتر از ۱۹ سال در مقابل ۱۵۰ اسیر فلسطینی آزاد خواهند شد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 949137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟