نتانیاهو: کنترل نوار غزه را حفظ خواهیم کرد/ حماس: اشغالگر را دفن می‌ کنیم

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با مقامات محلی شهرک‌های اطراف غزه که در پایگاه «کریا» در تل‌آویو برگزار شد، اظهارات مذکور را ایراد کرد.

در این دیدار این مقامات از نتانیاهو خواستند، امنیت پس از پایان این جنگ را تضمین کند و تا زمان «نابودی» آخرین نیروی مقاومت با برقراری آتس‌بس موافقت نکند.

نتانیاهو نیز در پاسخ گفت که ارتش رژیم صهیونیستی کنترل نوار غزه را حفظ خواهد کرد و آن را به گروه‌های «خارجی» تحویل نخواهد داد.

به نقل از روزنامه هاآرتص، نتانیاهو گفت: «پس از نابودی حماس، کنترل امنیتی کامل اسرائیل بر نوار غزه، از جمله خلع سلاح کامل وجود خواهد داشت تا اطمینان حاصل شود که هیچ تهدیدی از سوی نوار غزه علیه شهروندان اسرائیل وجود ندارد.»

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و غرب پس از نفوذ اعضای جنبش حماس از نوار غزه به شهرک‌های صهیونیستی در هفتم اکتبر که منجر به کشته شدن ۱۴۰۰ نفر و اسیر شدن حدود ۲۴۰ صهیونیست دیگر شد، حمله زمینی و هوایی ویرانگری را علیه نوار غزه انجام داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در بحبوحه تشدید بحران انسانی، شمار قربانیان نوار غزه تا امروز جمعه به بیش از ۱۱ هزار شهید و بیش از ۲۷ هزار زخمی رسیده است که حدود ۴۰ درصد آنها کودک هستند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه تاکید کرد، تعداد غیرنظامیان کشته شده در غزه نشان می‌دهد که چیزی به وضوح در عملیات نظامی رژیم صهیونیستی اشتباه است.

به نقل از سایت خبری المیادین، اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس خواهان تشدید مقابله در کرانه باختری با دشمن جنایتکار شد.

وی تاکید کرد، گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس همچنان در حال مقابله با رژیم صهیونیستی هستند و روحیه نیروهای مقاومت در میدان نبرد بالاست.

حمدان تصریح کرد، مقاومت همچنان میدان را در دست دارد و اجازه نخواهد داد که اشغالگر در غزه باقی بماند، بلکه آن را بیرون کرده یا در شن‌های خود دفن خواهد کرد.

همچنین باسم نعیم، عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، تاکنون بیش از ۱۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۲۷ هزار تن دیگر زخمی شده‌اند و متأسفانه جهان هنوز  محکومیت صرف و نکوهش را ترک نکرده است تا جلوی کشتار کودکان و غیرنظامیان بی دفاع را بگیرد.

وی تاکید کرد، گذرگاه مرزی رفح باید یک گذرگاه باز باشد و از دولت مصر و کشورهای عربی خواست واشنگتن را تحت فشار قرار دهند تا رژیم صهیونیستی را به باز کردن گذرگاه‌های انسانی ملزم کند.

عضو دفتر سیاسی حماس گفت، سازمان آنروا مسوولیت خود را در نوار غزه و به طور خاص در شمال آن رها کرده است.

نعیم تاکید کرد، مسوولیت کشتار هزاران فلسطینی در نوار غزه برعهده دولت آمریکاست.

منبع: ایسنا

کدخبر: 945037 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟