ریختن 35 هزار تن مواد منفجره و بیش از 13 هزار بمب روی غزه

خبرنگار المیادین اعلام کرد، بیمارستان الرنتیسی به دلیل محاصره‌اش کاملا فعالیتش متوقف شده است. رسانه‌های فلسطینی پیشتر هم گزارش دادند، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به طور مستقیم بیمارستان تخصصی کودکان الرنتیسی را هدف قرار دادند که منجر به آتش سوزی در داخل ساختمان شد.

خبرگزاری شهاب نیز اعلام کرد، پس از بمباران‌های شبانه و به رغم درخواست‌ها از نهادهای بین‌المللی برای محافظت از بیماران، کودکان و آوارگان تانک‌های رژیم صهیونیستی در اطراف بیمارستان‌های الرنتیسی، النصر و العیون مستقر شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در بمباران رژیم صهیونیستی در بامداد جمعه که زایشگاه مجتمع پزشکی الشفا در غرب غزه را هدف قرار داد، یک فلسطینی شهید و یک کودک زخمی شد. وزارت بهداشت فلسطین در غزه با انتشار بیانیه‌ای کوتاه تاکید کرد که حمله جدید رژیم صهیونیستی به زایشگاه مجتمع پزشکی الشفا با گلوله‌های توپخانه‌ای انجام گرفت که منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن یک کودک شد.

خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد: اشغالگران میدان مجتمع پزشکی الشفا را هدف قرار دادند و علاوه بر هدف قرار دادن یک آپارتمان در مجاورت آن، دست‌کم شش تن شهید و تعدادی زخمی شدند.

مدیر مجتمع پزشکی الشفا در غزه به الجزیره گفت: بیش از شش نفر در بمباران مجتمع الشفا شهید شدند و اشغالگران تمام بیمارستان‌ها را بمباران می‌کنند. همه خواستار حفاظت از بیمارستان‌ها هستند و اشغالگران به هیچ درخواستی اهمیت نمی‌دهند.

وی افزود: قرار بود دو روز پیش کاروان پزشکی وارد مجتمع شود، اما بمباران اسرائیل آن را هدف قرار داد. بیمارستان‌های کودکان در نوار غزه همگی از کار افتاده‌اند. همه دنیا دارند وضعیت را می‌بینند و می‌گویند غزه گورستان کودکان شده است، اما هیچ کمکی به ما نرسیده است.

بیمارستان الشفا حدود ۵۰ هزار آواره را در خود جای داده که در نتیجه بمباران مداوم اشغالگران در مناطق مختلف در شمال نوار غزه و شرق شهر غزه به آنجا پناه برده‌اند.

هچنین اشغالگران بامداد جمعه اطراف بیمارستان «اصدقاء المرضی» (دوستان بیمار) در غزه را هدف قرار دادند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی سحرگاه روز جمعه، نزدیکی بیمارستان القدس که بیش از ۱۴۰۰۰ آواره را در خود جای داده است، هدف قرار داد.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) اعلام کرد، بمباران‌های صبح امروز باعث آسیب جدی به برخی از مراکز بیمارستانی و همچنین وحشت زدگی شهروندانی شد که برای پناه گرفتن از بمباران به آنجا رفته بودند.

این خبرگزاری به نقل از جمعیت هلال احمر فلسطین گزارش داد که حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان العوده منجر به مجروح شدن یک امدادگر داوطلب و از کار افتادن دو آمبولانس جمعیت هلال احمر شد.

«وفا» افزود که مدیران بیمارستان‌های شهر غزه و شمال نوار غزه اعلام کردند که تنها چند ساعت دیگر بیمارستان‌ها از کار می‌افتدند زیرا تلاش‌ها برای تمدید خدمات آنها به پایان رسیده است.

در این زمینه روز پنجشنبه، دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی سه روز گذشته هشت بیمارستان را بمباران کرده و از زمان آغاز «تجاوز» به نوار غزه در هفتم اکتبر، ۱۸ بیمارستان را از کار انداخته است.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه افزود: آنچه علیه بیمارستان‌ها روی می‌دهد نتیجه شکست جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی آن است.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه امروز، جمعه نیز تاکید کرد: ویرانی در غزه بی‌سابقه است و بیش از ۵۰ درصد واحدهای مسکونی در نتیجه بمباران اشغالگران آسیب دیده است.

این دفتر افزود: اشغالگران تاکنون حدود ۳۲ هزار تُن مواد منفجره و بیش از ۱۳ هزار بمب روی نوار غزه ریخته‌اند. میزان اولیه خسارات وارده به ساختمان‌ها و برج‌های مسکونی دو میلیارد دلار برآورد شده و میزان خسارات وارده به زیرساخت‌های نوار غزه به حدود یک میلیارد دلار می‌رسد.

خبرنگار الجزیره درباره ادامه تجاوزات امروز گفت: ارتش اشغالگر خانه‌ای در جبالیا در شمال نوار غزه را هدف قرار داد که بر اثر آن پنج تن شهید و تعدادی مجروح شدند.

دیده بان حقوق بشر نیز اعلام کرد: ادامه بمباران و جنگ در اطراف بیمارستان الشفا نگرانی‌های جدی را در مورد امنیت هزاران غیرنظامی ایجاد می‌کند. دیده بان حقوق بشر افزود: چیزی برای تایید ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر قرار گرفتن مقر رهبری حماس در زیر بیمارستان الشفا نیافتیم.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که ارتش اشغالگر چندین نقطه در شهر غزه، حومه غربی آن و منطقه تل الهوا را هدف قرار داد. المیادین گزارش داد، درگیری‌ها بین رزمندگان مقاومت و اشغالگران در اطراف تل الهوا در غرب شهر غزه ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که یک گلوله موشکی از غزه به سمت اماکن و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شد و گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کردند که پایگاه نظامی «رعیم» را با یک گلوله موشکی بمباران کرد.

پایگاه «رعیم» به «ستاد فرماندهی لشکر غزه» معروف است که یک نیروی نظامی بزرگ متشکل از تمامی تشکیلات نظامی صهیونیستی و نزدیک به پایگاه زرهی است و مأموریت اصلی آن تامین امنیت تمامی مرزها با مصر از شرق رفح تا سودانی تا شهرک «زیکیم» در داخل اراضی اشغالی است.

سازمان رسمی پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش اشغالگر خود را برای گسترش حملات شبانه در نوار غزه آماده می‌کند. ارتش اشغالگر اعلام روز گذشته کرده بود که بمباران‌هایش را برای حمایت از تهاجم زمینی تشدید کرده است.

رسانه‌های فلسطینی از درگیری‌های شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای ارتش اشغالگر در جنوب غربی شهر غزه خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن سرباز گلعاد روزنبلیت (۲۱ ساله) در جریان درگیری‌های شب گذشته در شمال نوار غزه خبر داد. ارتش اشغالگر خاطرنشان کرد که تعداد کشته‌شدگان از آغاز عملیات زمینی به ۳۷ نفر رسیده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند: نزدیک به ۲۵۰ سرباز در جریان مانور زمینی در غزه مجروح شدند که بیش از ۱۰۰ نفر از آنها در وضعیت وخیم قرار دارند یا نیاز فوری به خروج از جنگ دارند.

گردان‌های القسام نیز از کشته شدن یک سرباز صهیونیست در میان اسرا و زخمی شدن یک سرباز دیگر در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی که روز پنجشنبه نوار غزه را هدف قرار داد، خبر داد.

قالت الکتائب فی بیان نشرته عبر تلغرام: “تعلن القسام عن مقتل الأسیرة المجندة فاؤول أزای مارک أسیانی ۱۹ عاما، من (مستوطنة) مودیعین، وإصابة جندی أسیر إصابة متوسطة فی قصف صهیونی استهدف قطاع غزة الیوم”.

گردان‌های القسام در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر شده، کشته شدن سرباز وظیفه زندانی فائول أزای مارک آسیانی ۱۹ ساله اهل شهرک مودیعین و زخمی شدن ​​یک سرباز اسیر صهیونیست دیگر در جریان بمباران رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه را تایید کرد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 944902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟