شورای امنیت توانایی ایجاد صلح پایدار را در جهان ندارد

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز( چهارشنبه ) هیأت دولت گفت: متأسفانه شاهد کشتار بی رحمانه غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی با حمایت ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی هستیم.

وی‌افزود: امروز اثبات شد که برخی نهادهای بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل با این مدل حق وتو ، توانایی ایجاد صلح پایدار را در جهان ندارند.

بهادری جهرمی تاکید کرد: فقط در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۰۰ نفر از غیرنظامیان در فلسطین کشته شدند که عموماً زنان و کودکان بوده‌اند و تاریخ نمی‌تواند آن را فراموش کند.

وی با اشاره به کشورها و مجامع بین المللی اذعان داشت: لازم است نهادهای بین‌المللی و کشورها، تدبیر عاجلی برای این حجم از وحشی‌گری رژیم صهیونیستی داشته باشند.

بهادری جهرمی اظهار کرد: شاهد کشتار کودکان و زنان و غیرنظامیان در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هستیم. شورای امنیت ثابت کرد حق ناتو توان جلوگیری از جنگ ندارد. در 24 ساعت گذشته بیش از 700 غیرنظامی در غزه شهید شد.

وی افزود: دولت امروز با تصویب آیین نامه اجرایی ماده 4 قانون  مانع زدایی از توسعه صنعت برق تصویب کرد. انگیزه کافی برای ساخت نیروگاه ایجاد شود و حرکت جهشی در تولید برق. اتفاق بیفتد. مصوبه دیگری برای تامین منابع خرید برق تولیدی نیروگاه های تجدیدپذیر، انجام شد تا از محل صرفه جویی همین نیروگاه، منابعی در اختیار این نیروگاه ها قرار بگیرد.

وی گفت: دولت منابع لازم و محل تامین این منابع برای اختصاص شیر به مدارس دولتی  را مصوب کرد.

کدخبر: 939980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟