برگزاری کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید لرستان در آبان‌ماه سال جاری/ هدف از برگزاری کنگره توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش رکنا از لرستان؛ محمد محمودوند در نشست سه‌شنبه‌های خبری لرستان، اظهار کرد: یکی از مهمترین و بزرگترین ابزار قدرت جنگ ترکیبی امروز، اصحاب رسانه هستند.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی در طوفان الاقصی نشان دادند که اسلام همواره پیروز است و امت‌ها اگر خدا را بالاتر از هر چیزی ببینند، قطعا پیروزی نصیب مردم خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه جهان در آستانه تمدن اسلامی است، افزود: رسالت پیامبران از بدو تاریخ مبارزه به ظلم و ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان است.

محمودوند با بیان اینکه کنگره ملی از سال ۷۵ در کشور کلید خورد، افزود: سهمیه‌ای به استان‌ها اختصاص یافت به نحوی که هر استان هر ۱۰ سال یکبار اقدام به برگزاری کنگره ملی شهدا کند. 

وی، توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت را هدف کنگره ملی شهدا خواند و افزود: باید این مهم در کنگره به صورت میدانی لمس و احساس شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: کنگره لرستان اگر توانسته در حین این برنامه خدمتی را به مردم برساند، به هدف خود نزدیک شده است.

محمودوند با اشاره به تشکیل هیات اندیشه‌ورز و شورای سیاست‌گذاری جهت برگزاری کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید لرستان، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ جلسه اندیشه‌ورزی با حضور اساتید و نخبگان تشکیل شد که خروجی آن ۳۴۰ عنوان برنامه و بیش از ۴۳ هزار اقدام است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه در ۱۴ حوزه فعالیت، کار را در کمیته‌ها آعاز کردیم، افزود: امروز و پس از ۳ سال کار شبانه‌روزی، می‌توان گفت بیش از ۴۵۰ جلسه هماهنگی درون و خارج کمیته‌ای برگزار و هزار و ۸۰۶ یادواره اجرایی شد.

وی ادامه داد: در برخی عنوان برنامه‌ها پیشرفت ۱۵۰ درصدی را حتی شاهد هستیم، ضمن اینکه اندکی از برنامه‌ها دارای پیشرفت ۷۵ درصدی هستند.

محمودوند از برگزاری آئین اختتامیه کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید لرستان در روز ۶ آبان خبر و ادامه داد: تاکنون اجلاسیه‌های شهدای عشایر و زنان برگزار شده و اجلاسیه شهدای جاویدالاثر، دانش‌آموز و کنگره نهایی را در روزهای آینده برپا خواهیم کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: تا کنون ۱۸۰۶ یادواره شهید در قالب آبروی محله، پایگاهی، خانگی، شهرستاتی و ... را برگزار کردیم، یعنی به طور میانگین هر ماه ۷۵ یادواره را داشته‌ایم.

وی به برگزاری ۲ جشنواره تولید محتوای دیجیتال اشاره کرد و گفت: طی این سه سال اخیر همچنین ۱۵ پویش مجازی، ۱۴ هزار دقیقه برنامه در رادیو، تولید ۱۵۰ دقیقه موسیقی و ۲۰ هزار برنامه در حوزه سیما داشتیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از ساخت یک فیلم سینمایی با موضوع از حاج عمران تا کربلا خبر و ادامه داد: قرارداد کار بسته شده و روز کنگره از این فیلم رونمایی خواهد شد.

محمودوند با اشاره به ترمیم و نصب بیش از ۲ هزار تابلوی شهید در استان، افزود: ساخت و نصب ۵۴ سردیس و المان و ۶۵ یادمان نیز طی این ۳ سال صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برای کنگره ۴۶۰۰ عکس جدید منتشر نشده شناسایی و واکاوی شد، گفت: همچنین بیش از ۱۳۰ هزار سند از دوران دفاع مقدس واکاوی و در جریان کنگره قرار گرفت. 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، اجرای ۱۸۵ تئاتر خیابانی، ۱۲ جشنواره ، عکس و ۳۵ عنوان کتاب کودک و نوجوان و ۲۴ قسمت نقش زنان در دفاع مقدس، ۱۴ رویداد چندجانبه ورزشی و ۵۰ مورد صعود به قله‌های کشور و بین‌المللی، ۱۶ اردوی تیم ملی، تقدیر و تجلیل از ۵۸۰ ورزشکار و ۱۲۰۰ خانواده شهید دانش‌آموز و فرهنگی، ۱۴ نمایشگاه نقش روحانیت در دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدای روحانی به تعداد ۹۳ مورد، سرپرستی ۶۵۵۵ کودک یتیم، آزادی ۶۵۵ زندانیان جرائم غیرعمد، تسویه حساب بدهی مردم ضعیف محلات و چاپ ۱۱۳ عنوان کتاب را از جمله اقدامات ستاد کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید لرستان بیان کرد.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 937763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟