ترویج فرهنگ ایثار و شهادت زنده نگه‌ داشتن یاد شهدا از اهداف یادواره هاست

به گزارش رکنا از قزوین ، نشست خبری یادواره بزرگداشت شهیدان سرلشگر خلبان عباس بابایی، سرلشکر خلبان حسین لشکری و شهدای خلبان استان قزوین روز شنبه با حضور سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و امیر حسین محمدشفیعی فرمانده قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی در سالن جلسات بنیاد شهید استان قزوین برگزار شد.

SAVE_۲۰۲۳۰۸۰۵_۱۴۰۷۴۲

سمیه اسمعیلی دراین نشست افزود:  ازابتدای حضورم در اداره کل بنیاد شهید استان به دنبال برنامه جامع و کاملی در شأن شهدا بودم تا بتوانیم سیره شهدا را در جامعه ترویج کنیم و برنامه های فرهنگی شهدا در سطح تراز ملی برگزار شود.

اسمعیلی با اشاره به اینکه شهید بابایی و لشگری از اسطوره های ملی و از شهدای قزوین محسوب می شوند در این راستا با کمک لشگر ۱۶ زرهی و یگان های نظامی و انتظامی و دستگاه های اجرایی یادواره شهدای خلبان در قزوین برگزار خواهد شد.

وی از رونمایی سرود شهدای خلبان در قزوین خبر داد و تصریح کرد: همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت شهیدان بابایی و لشگری و یادواره شهدای خلبان در استان از سرود شهدای خلبان رونمایی می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین رونمایی از سنگ مزار جدید شهید بابایی با حضور مسئولان ارشد استان را از دیگر برنامه های این رویداد دانست و گفت: روشن کردن شمع توسط شهروندان موجب آسیب رساندن به سنگ مزار این شهید شده بود که به همین دلیل اقدام به تعویض سنگ مزار این شهید بزرگوار کردیم.

اسمعیلی گفت: بر اساس قانون خدمات جامع ایثارگران باید به تعدادی از ایثارگران زمین واگذار شود که در دوره های مختلف این کار مغفول مانده و در استان ها پیگیر این موضوع هستیم تا بتوانیم تا پایان سال جاری این خدمت رفاهی را به جامعه ایثارگران استان ارائه کنیم.

IMG_۲۰۲۳۰۸۰۵_۱۴۱۰۴۷

یادواره شهدای خلبان استان قزوین فردا یکشنبه ۱۵ مرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن گلزار مطهر شهدای شهر قزوین برگزار می شود.

IMG_۲۰۲۳۰۸۰۵_۱۴۱۰۲۹

برگزاری یادواره شهدای خلبان بابایی ولشگری در قزوین 

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر۱۶ زرهی قزوین گفت:مراسم گرامیداشت شهیدان بابایی و لشگری و یادواره شهدای خلبان فردا یکشنبه در قزوین برگزار می‌شود.

امیر شفیعی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدای خلبان همزمان با سالروز شهادت شهید بابایی، بعد از نماز مغرب و عشاء، روز یکشنبه ۱۵ مرداد ماه امسال در صحن گلزار مطهر شهدای شهر قزوین برگزار می شود. 

وی اضافه کرد: در سطح استان ۹ شهید خلبان داریم که شامل دو شهید محوری شهیدان بابایی و لشگری می باشند و لشگر ۱۶ زرهی قزوین با افتخار ۲۹۵۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

فرمانده لشگر ۱۶زرهی  قزوین بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و هرکس که در این زمینه کاری انجام دهد بی شک اجر معنوی این اقدام در زندگی دنیوی و اخروی وی مشهود خواهد بود.

وی در خصوص یادواره شهدای شهرستان های استان نیز اذعان کرد: در این راستا برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و یادواره های شهدا در شهرستان های مختلف استان با حضور مسوولان لشکری و کشوری برگزار شده و در ادامه سال نیز برنامه هایی در دست اجرا است.

لیلابیگدلی/ قزوین 

کدخبر: 916171 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟