نتانیاهو: روزهای سختی پیش رو داریم

به گزارش رکنا، نتانیاهو افزود: حماس جنگ را آغاز کرد و با آن خواهیم جنگید.

وی با بیان این که "شماری از افراد مسلح همچنان در مناطق ما حضور دارند و برای نابودی آن‌ها تلاش خواهیم کرد"، مدعی شد: به دنبال استحکام‌بخشی به مرزهای خود با لبنان و کرانه باختری هستیم.

نتانیاهو ادامه داد که تل آویو به دنبال کسب حمایت بین‌المللی برای اقدام و تحرکی کاملا آزادانه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رهبران اپوزیسیون خواست که به دولت اضطراری بپیوندند.

نتانیاهو در ادامه با تهدید جنبش مقاومت حماس مدعی شد که تمامی مناطقی را که این گروه در آن حضور داشته باشد، ویران خواهیم کرد.

وی در ادامه رجزخوانی های همیشگی‌اش مدعی شد: کاری که با دشمنانمان خواهیم کرد، بازتاب آن تا نسل‌ها دیده خواهد شد.

نتانیاهو با وطن پرست نشان دادن خود، ادعا کرد که برای اسرائیلی‌های اسیر و مفقود هر کاری خواهیم کرد.

نتانیاهو شنبه شب و با آغاز عملیات طوفان الاقصی گفته بود که آنچه امروز رخ داد، بی سابقه بود و ارتش اسرائیل بزودی انتقام خواهد گرفت و حماس را بدون هیچ ملاحظه‌ای درهم خواهد کوبید.

نتانیاهو ادامه داد: این جنگ مدت زمانی به طول خواهد انجامید.

سخنان نتانیاهو درحالی انجام می شود که رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی‌نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

در این حمله ترکیبی علاوه بر هوا و دریا، تفنگداران حماس با پیشروی در اراضی اشغال‌شده تلفاتی بی‌سابقه را بر صهیونیست‌ها وارد آوردند که به اذعان رسانه‌های صهیونیستی، یک هزار صهیونیست تاکنون به هلاکت رسیده، ۲ هزار و ۳۸۲ نفر زخمی شده‌اند که ۲۲ نفر از آن‌ها امیدی به زنده ماندنشان نیست و ۳۴۵ نفر دیگر هم در وضعیت وخیم و خطرناک هستند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست‌های به اسارت درآمده توسط رزمندگان حماس را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرده که باید شمار ۳۰ صهیونیست اسیر شده توسط جهاد اسلامی و اسارت دهها صهیونیست دیگر توسط گروه‌های مختلف و حتی مردم عادی فلسطین را به آن افزود و این در حالی است که ۷۵۰ صهیونیست نیز مفقود هستند

کدخبر: 935547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟