شرکت های هواپیمایی دنیا پروازهای خود را به اسرائیل لغو کردند

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد ، شرکت‌ های هواپیمایی کشورهای آلمان ، اسپانیا ، ایتالیا ، فرانسه ، شرکت‌های آمریکایی ، امارات  به دلیل نا امن بودن فضای آسمان اسرائیل پرواز خود را به آن کشورلغو کردند .

 بنابراین گزارش ، از جمله این شرکت‌هایی که پرواز‌های خود را به فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو متوقف کردند، شرکت‌های لوفت‌هانزا آلمان، امارات، رایان ایر، اژه ایرلاینز، شرکت‌های آمریکایی و حتی ایرفرانس هستند.

 طبق این گزارش، پرواز‌های تجاری در فرودگاه بن گوریون و فرودگاه رامون در نزدیک ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی متوقف نشده‌اند.

 شرکت هواپیمایی غول پیکر اروپایی لوفت‌هانزا در آلمان پس از حمله نظامی غافلگیر کننده جنبش مقاومت اسلامی حماس به سرزمین‌های اشغالی از کاهش تعداد پرواز‌های خود به فلسطین اشغالی خبر داد.

 سخنگوی لوفت‌هانزا در این باره گفت: «با توجه به وضعیت امنیتی فعلی در تل‌آویو، این گروه آلمانی تنها یک پرواز به فرانکفورت را حفظ خواهد کرد و همه پرواز‌های دیگر لوفت‌هانزا به و از مقصد تل‌آویو دیروز (شنبه) لغو شد.

 شرکت Transavia، زیرمجموعه گروه هواپیمایی فرانسوی KLM، پروازی از فرودگاه اورلی پاریس را که قرار بود بعد از نیمه شب گذشته به تل‌آویو برسد، لغو کرد تا کارمندانش شب را در سرزمین‌های اشغالی نگذرانند.

 در ورشو نیز شرکت لهستانی LOT اعلام کرد که پرواز‌های خود را به تل‌آویو لغو کرده است.

 شرکت هواپیمایی اسپانیایی «ایبریا» هم اعلام کرد که شرکت تابعه «ایبریا اکسپرس» پرواز‌های خود به تل‌آویو را لغو کرده است.

 شرکت هواپیمایی ایتالیایی ITA هم برای حفظ ایمنی مسافران و خدمه پرواز‌های خود را لغو کرد.

 در این زمینه، اداره هوانوردی فدرال اوایل یکشنبه از خطوط هوایی و خلبانان آمریکایی خواست هنگام پرواز در حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی محتاط باشند.

منبع : ایسنا

 

کدخبر: 935188 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟