طرح ملی و عظیم محیط زیستی تصفیه گازوئیل (DHT) پتروپالایشگاه اصفهان به بهره‌برداری رسید

به گزارش رکنا،  سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به اصفهان از طرح عظیم و محیط‌زیستی واحد تصفیه گازوئیل (DHT) پتروپالایشگاه این شهر بهره‌برداری کرد.

از جمله دستاورد‌های این طرح عظیم ملی می‌توان به تولید روزانه 100 هزار بشکه گازوئیل و سوخت پاک مطابق با استاندارد یورو 5، جلوگیری از انتشار 300 تن گوگرد در روز در هوای کلانشهر‌های کشور و کاهش گوگرد گازوئیل تولیدی پالایشگاه‌ها به کمتر از ppm 10 اشاره کرد.

در این واحد 1200 نفر به‌کارگیری شده‌اند و ایجاد سود سالانه 263 میلیون دلار و بازگشت هزینه‌های طرح پس از گذشت 4 سال از اجرای آن از دیگر مزایای این طرح عظیم ملی است.

با بهره‌برداری از مجموعه طرح‌های پالایشگاه اصفهان، این پالایشگاه به پالایشگاهی کاملا سبز تبدیل خواهد شد که این امر در پاک‌سازی هوای استان اصفهان نقش به‌سزایی خواهد داشت.

میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح 67 هزار 848 میلیارد ریال و 511 میلیون یورو است.

مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال 1402 افتتاح 67 طرح کلان و نیمه‌تمام به ارزش 15.1 میلیارد دلار و همچنین آغاز عملیات اجرایی 15 طرح کلان جدید با سرمایه گذاری 14.3 میلیارد دلار نیز در دستور کار وزارت نفت قرار دارد و تا کنون 7 میلیارد دلار پروژه در زیر مجموعه این وزارتخانه به بهره‌برداری رسیده که افتتاح شده یا آماده افتتاح می‌باشد.

همه این طرح‌ها اثر مستقیم در افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز کشور دارد.

برخی از این طرح‌ها مثل پالایشگاه فاز 14 و طرح فاز 11 پارس جنوبی در استان بوشهر، پالایشگاه هویزه خلیج فارس و فاز دوم پالایشگاه آبادان در استان خوزستان و پتروشیمی گچساران در استان کهگیلویه بویراحمد با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیده و امروز طرح تصفیه گازوئیل (DHT) یوتیلیتی و آفسایت پالایشگاه اصفهان با حضور دکتر رئیسی به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

کدخبر: 932732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟