عملیات اجرایی فاز دوم طرح انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان آغاز شد/حمایت رئیس جمهور از طرح انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ صبح امروز هفتم مهرماه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی از روند اجرا و پیشرفت مرحله نخست طرح انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان بازدید و با حضور دکتر رئیسی فاز دوم عملیات اجرایی این طرح آغاز شد.

در مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان ۷۰ میلیون متر مکعب و در مرحله دوم ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به اصفهان انتقال داده می‌شود.

عملیات اجرایی مرحله نخست این پروژه مهرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و هم اینک در ۲۴ نقطه فعال با حضور ۱۴ پیمانکار فعال است.

رئیس جمهور در اصفهان2رئیس جمهور در بازدید از مرحله اول انتقال آب از دریای عمان به اصفهان گفت: دولت با تامین اعتبار به اجرای هر چه سریعتر طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان کمک می‌کند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از بازدید از مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان به اصفهان و دستور آغاز اجرای مرحله دوم این طرح با قدردانی از زحمات شبانه روزی تمامی عوامل این طرح با بیان اینکه با رسیدن آب به استان اصفهان شیرینی کار چشیده می‌شود گفت: با توجه به گزارش‌های استاندار اصفهان و مدیر طرح، طرحی که قرار بود در سه ساله به سرانجام می‌رسید اجرای آن به یک سوم کاهش پیدا کرده و این طرح در مدت یک سال به ثمر می‌رسد.

رئیس جمهور در اصفهانوی افزود: کار شبانه روزی در ۲۸ جبهه کاری انجام شده و وظیفه ما تامین اعتبار است که با قوت این اقدام انجام می‌شود.

دکتر رئیسی متذکر شد: دولت با تامین اعتبار به اجرای هر چه سریعتر طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان کمک می‌کند.

رئیس‌جمهور بیان داشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که زمان اجرای این طرح به یک سوم کاهش پیدا کرده است و این کار آبرسانی مساله بسیار مهمی است. و همچنین آزادکردن منابع آبی که بتواند به کار کشاورزی، صنعت و شرب استان اصفهان کمک کند اهمیت بسیاری دارد.

کدخبر: 932615 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟