هیات مولد سازی هیچ اختیاری برای مجلس و قوه قضائیه قائل نیست/ ربا مردم را گرفتار و واحدهای تولیدی را ورشکسته کرده است

  به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه )  مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش مربوط به اصلاح نظام بانکی در لایحه برنامه هفتم توسعه بیان کرد: اکنون ما در حال قانونی کردن هیات مولد سازی هستیم. در حالی که هیات مولد سازی هیچ اختیاری برای مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه قائل نیست. چند نفر در این هیات در استان‌ها و شهرستان‌ها می‌نشینند و برای اموال بیت‌المال تصمیم می‌گیرند.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: ما اکنون در حال بررسی بخش مربوط به اصلاح نظام بانکی در لایحه برنامه هفتم توسعه هستیم اما هیچ بحثی راجع به ربا و سود بانکی انجام نمی‌شود. ربا مردم را گرفتار و واحدهای تولیدی را ورشکسته کرده است. باید جلوی ربا گرفته شود تا بانک‌ها سامان پیدا کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما برای پنج سال بانک‌ها در حال برنامه ‌ریزی هستیم، باید فکری برای سود بانکی کنیم که اقتصاد را نابود کرده است. تا وقتی این کار صورت نگیرد نظام بانکی اصلاح نمی‌شود.

عبدالرضا مصری که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر صباغیان بیان کرد: درد دل‌هایی مانند تورم ، معیشت و نرخ سود بانکی درست است اما این مسائل با اخطار حل نمی‌شود. هر نماینده می‌تواند برای حل مشکل پیشنهاد بدهد تا در جای خود مورد بررسی قرار گیرد.

کدخبر: 932194 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟