در عملی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان کوتاهی شد/ در برنامه توسعه هفتم جای جبران است

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، محمد وحیدی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز( چهارشنبه )  مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه بیان کرد: امروز همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری مطالبه مهم جامعه است. از آنجا که در لایحه دولت ین موضوع دیده نشده بود، در پیشنهادات الحاقی نمایندگان که اکنون به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است پیش بینی شده بود اما در جلسه شب گذشته کمیسیون تلفیق، اجازه بررسی پیشنهاد آقای آصفری برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون تلفیق داده نشده است، اگر در کمیسیون تلفیق نیز به این موضوع پرداخته نشود پس در کجا باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد؟

وی در ادامه اظهار کرد: موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان یک امتحان بزرگ برای مجلس شورای اسلامی و دولت است. در دولت قبل علی‌رغم این‌که در قانون برنامه ششم توسعه این موضوع تکلیف شده بود به آن عمل نشده بود اما در پایان دولت گذشته لایحه‌ای برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به مجلس شورای اسلامی آمد اما دولت کنونی آن را پس گرفت تا اصلاح کند و سپس به مجلس ارائه کند.

وی ادامه داد: بازنشستگان صاحبان اصلی نظام و انقلاب هستند، این افراد در دوران دفاع مقدس نقش داشتند و در دستگاه‌های مختلف کار کردند. در این شرایط اقتصادی ما باید به وضعیت آنها توجه کنیم. انتظار می‌رود در کمیسیون تلفیق بحث مربوط به همسان سازی حقوق بازنشستگان با حضور نماینده دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه دیده شود.

مجتبی ذوالنور که اداره جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وحیدی بیان کرد: تذکر شما در خصوص حل مشکل بازنشستگان درست است. در برنامه ششم توسعه، مجلس به دولت تکلیف کرد تا در این موضوع گام بردارد اما در اجرا و عملی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان کوتاهی شد. اما در لایحه برنامه توسعه هفتم جای جبران وجود دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده از اعضای کمیسیون تلفیق، رئیس کمیسیون تلفیق و دوستان در دولت تقاضا می‌کنم که کمک کرده و در جریان رسیدگی به مواد الحاقی در کمیسیون تلفیق این مشکل را حل کند.

 

کدخبر: 932191 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟