تلاش‌های دولت نشان داد ایران‌هراسی جواب نمی‌دهد

محمدحسن آصفری با بیان اینکه دخالت در امور داخلی سایر کشورها برخلاف اصول و پروتکل های بین المللی است، اظهارکرد: اروپایی ها بالغ بر ۴۰ سال است که تلاش می کنند با فعال کردن جریان اپوزیسیون برای ایران مشکل ایجاد کنند اما متوجه نیستند که ایران اسلامی امروز با ۴۰ سال پیش تفاوت داشته و یک کشور توانمند و قوی است. بهتر است اروپایی ها امروز به دنبال حل مشکلات داخلی خود باشند تا اینکه بخواهند در امور داخلی ایران دخالت کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: اگر مردم ایران مشکلات اقتصادی دارند، مقصر اصلی آن آمریکایی ها و اروپایی ها هستند چراکه آنها بودند که فشار را بر ملت ایران زیاد کردند و منجر به افزایش تورم و مشکلات اقتصادی برای مردم شدند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی در ادامه اظهار کرد: اگر اروپایی ها و آمریکایی ها واقعا دلشان برای ملت ایران می سوزد، دست از اقدامات خشونت آمیز علیه ملت ایران و دست از دشمنی با مردم برداشته و پول های بلوکه شده ایران را آزاد کرده و دست از تحریم های ناجوانمردانه علیه ملت ایران بردارند.

وی با بیان اینکه ملت ایران علی رغم فشارهای اقتصادی دشمن پای انقلاب و نظام خود ایستاده اند، افزود: اینکه هر ازچندگاهی اروپایی ها با هزینه کردن و صدور حکم های ناجوانمردانه بین المللی به دنبال فشار بر ملت ایران هستند، کارساز نخواهد بود.

وی ادامه داد: توسعه سیاست خارجی ایران در طول یک سال گذشته نشان از این است که تلاش کشورهای اروپایی برای منزوی کردن ایران و به نوعی ایران هراسی، جواب نمی دهد. امروز همه دنیا متوجه شده اند که ایران یک کشور قوی، توانمند و مقتدر است.

آصفری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را برای توسعه ارتباطات با دنیا بلد است و تلاش هایی که دولت برای توسعه و تقویت سیاست خارجی انجام می دهد قطعا در خنثی سازی تحریم ها موثر است.

منبع : ایسنا

کدخبر: 929292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟