مجلس وقت ندارد علنی به بررسی لایحه حجاب و عفاف بپردازد / این لایحه به سرنوشت صیانت دچار می‌شود؟

سید کاظم دلخوش اباتری درباره پیشنهاد نمایندگان مجلس برای تصویب لایحه حجاب مطابق با اصل ۸۵اظهار کرد: این لایحه برخلاف طرح‌ها و لوایح قبلی برای اطلاع مردم روی سامانه قرار داده شد.

وی افزود: درحال حاضر نیز نمایندگان نزدیک به ۱۵۰۰ پیشنهاد برای این لایحه داده‌اند. اما به دلیل اینکه در حال حاضر در صحن مجلس درگیر قانون برنامه هفتم توسعه و بعد از آن درگیر قانون برنامه و بودجه است، رسیدگی به این پیشنهادها زمان‌بر و دشوار است.

نماینده  مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بنابراین برخی نمایندگان پیشنهاد دادند که این لایحه مطابق اصل ۸۵ تصویب شود. به این ترتیب، بررسی آن به کمیسیون قضایی و کمیسیون اجتماعی و فرهنگی  سپرده می‌شود و روند کار تسریع پیدا می‌کند.

این نماینده مجلس درباره افزایش تعداد مواد این لایحه افزود: دولت لایحه حجاب و عفاف را با ۱۵ ماده به مجلس تقدیم کرد؛ اما مجلس این لایحه را با مشارکت بیش از هزار تن از جمله مردم، کارشناسان، دانشگاه‌ها، مرکز پژوهش‌ها و سایر دست اندرکاران به ۷۰ ماده رساند.

گفتنی است ، گویا تصمیم  بررسی لایحه حجاب و عفاف بر اساس اصل ۸۵ فردا در مجلس مطرح می‌شود؛ بنابراین، باید منتظر ماند و دید نمایندگان مردم چه تصمیمی در این باره می‌گیرند؟ آیا حساسیت جامعه درباره این موضوع در نظر گرفته می‌شود یا سرنوشت این لایحه نیز همچون صیانت پشت در‌های بسته کمیسیون خواهد بود؟

بنابراین گزارش ، تیرماه سال جاری بود که دولت لایحه‌ی حجاب و عفاف را با ۱۴ ماده تحویل مجلس داد. این نهاد قانونگذار نیز لایحه را بررسی کرد و با ارجاع آن به کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تعداد مواد را به ۷۰ ماده افزایش داد.

 اگر این تقاضا (بررسی بر اساس اصل ۸۵) در صحن علنی مجلس تصویب شود بررسی لایحه حجاب  وعفاف پشت در‌های بسته کمیسیون حقوقی و قضا سپرده می‌شود. مشابه آنچه برای طرح صیانت اتفاق افتاد!

 

کدخبر: 918566 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟