صدیقی: خانواده ها دختران فریب خورده و زنان غافل را از خطر جدی نجات دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته تهران با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی بیان کرد: سه سنگر باید مورد توجه قرار گیرد؛  سنگر اول مقابله با فتنه است. همواره باید در سنگر پیشگیری و دفع فتنه بود، سنگر دوم تقوا از آتش است. علاوه بر تامین معیشت خانواده و بهداشت بدن خانواده، باید به تقوا از آتش نیز توجه شود.

وی اضافه کرد: خانواده‌هایی که دختران فریب خورده‌ و یا زنان غافل دارند که امروز به بیگانه پرستی، شیطان پرستی و هوا پرستی روی آورده و از پوشش شرافتمندانه بانوان دینی بیرون آمده و خودنمایی می‌کنند و خودشان را در معرض هوس بازان و دزدان ناموس قرار می‌دهند، باید پدران و مادران و بزرگترهای آنها آگاه بوده و این افراد فریب خورده را از این خطر جدی که هم دنیا و هم آخرت آنها را تهدید می‌کند نجات دهند.

صدیقی تاکید کرد: متاسفانه این افراد که نه احترام برای کشورشان قائل هستند و نه احترام برای قانون و مصوبات پارلمان خود و به آیات الهی و دلسوزی نایب امام زمان (عج) توجه ندارند، باید آگاه شوند. خیلی پرویی می‌خواهد که قانون کشور را اجرایی نکرد. مرتبا قانون شکنی را تکرار می‌کنند.

وی همچنین سنگر سوم را تقوای الهی خواند و گفت: باید همواره همه جا خود را حاضر در محضر خدا ببینیم و معصیت نکنیم، این خیلی مهم‌تر از دو سنگر قبلی است.

امام جعه موقت تهران در ادامه به راهپیمایی اربعین پرداخت و اظهارکرد: واژه اربعین در میان اولیای الهی و بزرگان دین جایگاه ویژه‌ای دارد، آنها با چله‌نشینی به دنبال اجرای نسخه‌های خاص سلوک الهی بوده و آن را در زندگی خود پیاده کرده‌اند و در هر چله‌نشینی فتوحات معنوی داشتند. اگر کسی ۴۰ روز دربست خود را به خدا واگذار کند و در زندگی خود شیطان را راه ندهد با این چله‌ای که پشت سر می‌گذارد خدای مهربان چشمه‌های حکمت را در قلب او می‌گشاید.

وی افزود: اربعین حسینی برهمه اربعین‌ها ارجحیت دارد. در میان انبیاء و ائمه فقط امام حسین (ع) است که اربعین دارد اربعین در سال‌های اخیر به یک پدیده الهی تبدیل شده است، مانند اصل انقلاب که قابل پیش بینی نبود و مانند حوادثی که محاسبات علمی دشمن را برهم زد و ما دست خدا را در حفاظت از انقلاب دیدیم. مانند فتنه ۸۸، فتنه ۷۸ و فتنه سال گذشته که در تمام این فتنه‌ها متوجه شدیم که این کشور صاحب دارد و این انقلاب حق است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: خداوند نقشه‌های دشمن را خنثی کرد اربعین امام حسین (ع) همیشه بوده است، اربعین اولین جوانه پیروزی خون بر شمشیر بود. یزیدیان در قتل عامی که در کربلا انجام داده بودند خیال می‌کردند دیگر مانعی در برابر جریان استکبار، فساد و باج‌گیری وجود ندارد، اما نقشه‌های آنها شکست خورد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه خطبه عبادی نماز جمعه تصریح کرد: حرکت اربعین امروز مردم کمتر از حرکت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نیست. اربعین پدیده الهی است و یک اجتماع خودجوش است که از جانب خدا تدبیر شده است. بدون هیچ بخشنامه و بودجه خاص دولتی این حرکت مردمی و ولایی شکل گرفته که یک حرکت ایثارگرایانه و شجاعانه است. همه کسانی که در حرکت اربعین حضور دارند، بدهکار شهدا هستند و برای ادای دین رفته‌اند.

وی افزود: هیچ کسی از کس دیگری توقعی در این اجتماع بزرگ ندارد و همه افتخار می‌کنند که به دیگری خدمت کنند. از مردم شریف عراق بابت مهمان‌نوازی تشکر می‌کنم خانواده‌های مستضعفی هستند که قناعت کرده تا ذخیره‌ای جمع کنند و در ایام اربعین از زائران پذیرایی کنند. می‌بینیم که مردم ایران پای کار آمده و چه محشری می‌شود یکی واکس می‌زند یکی پای زائر را ماساژ می‌دهد، یکی لباسش را می‌شوید، یکی آب و غذا می‌رساند و به نوعی مسابقه خدمت برپا می‌شود.

خطیب نماز جمعه امروز تهران تاکید کرد: اربعین یک مانور خدمت است و یک اعلام آمادگی برای زندگی مهدوی به شمار می‌رود. اربعین یک حرکت وحدت آفرین و دشمن شکن است و یک حماسه عقلانی و یک سیاست جدید فرهنگی و فرهنگ ساز است.

وی ادامه داد: بدون حضور نیروهای انتظامی ۲۰ میلیون نفر خود حافظ نظم بوده و به یکدیگر خدمت رسانی می‌کنند. در چهره تک تک افراد چهره نورانی سیدالشهدا (ع) وجود دارد. دولت ولایت‌مدار سیزدهم نیز در خدمت رسانی به زائران اربعین و ایجاد تسهیلات تمام تلاش خود را به کار گرفته است. از دولت عراق و وزیر کشور عراق نیز که با وزیر کشور ایران هماهنگ بوده و شخصا به نقاط مرزی سفر کرده و برای تسهیل خدمات رسانی به زائران از امکانات عراق دریغ نکرده‌اند قدردانی می‌کنم. از ملت ایران و عراق و دولت ایران و عراق برای خدمت‌رسانی به عاشقان و زائران حسینی تقدیر و تشکر می‌کنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه سیاسی این هفته نماز جمعه تهران تصریح کرد: گاهی انسان چون غافل است و دشمن تبلیغات گسترده‌ای را برای تسخیر انسان انجام می‌دهد که انسان را تابع خود کند و اراده آن را در برگیرد از مسائل غافل می‌شود. مقام معظم رهبری در دیدار اخیری که با کابینه دولت سیزدهم داشتند برای اولین‌بار از دولتی تمجید کردند، مقام معظم رهبری فرمودند من از همه دولت‌ها حمایت کردم، اما از این دولت علاوه بر حمایت تمجید می‌کنم. این تمجید از سوی نائب امام زمان (عج) به عنوان یک کارشناس صادق و یک دیده‌بان آشنا به همه امور پیچیده دولت‌ها و جریانات سیاسی بسیار مهم است و باید به ملت برای انتخاب این دولت مدال افتخار داد و از خداوند می‌خواهم همواره مردم را در انتخاب درست یاری رساند.

وی ادامه داد: یکی از امتیازات این دولت گفتمان انقلابی و احیای ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های دینی است که در اولویت همه مسلمانان دفاع از دین قرار دارد. احیای ارزش‌های اسلامی و حفظ عزت ملت ایران از افتخارات این دولت است. دولت سیزدهم بدون این‌که حساب خاصی برای قدرت‌های مدعی باز کند و به آنها امتیاز خاصی بدهد و بدون شرط و اجازه آنها موفق شد تا روابط خود را با کشورهای دنیا به صورت عزتمندانه گسترش داده و ارتباطات بین‌المللی خود را بدون آمریکا و اروپا مدیریت کند و در پیمان‌های بین‌المللی با افتخار عضویت پیدا کند.

صدیقی در ادامه تصریح کرد: یک زمانی است که افتخار آدم به لبخند و پوست‌خند یک رئیس جمهور غارت‌گر و آدم کش است، اما یک زمانی آدم بدون اعتنا به این قدرت‌ها و با تکیه بر عزت شهدا و ملت‌ها پا در میدان گذاشته و هرجایی که می‌رود مظهر قدرت ملت بزرگ ایران است. عضویت ایران در پیمان شانگهای با یک عزت و یک افتخار خاص نشانگر کارآمدی در مدیریت روابط بین‌المللی است و اخیرا در راستای دلارزدایی و تضعیف یک جانبه‌گری دلار ایران در سازمان بریکس عضویت پیدا کرده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: نکته دیگری که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب بر آن تاکید داشت این است که اگر امروز دولت‌های همسایه و قدرت‌های بین‌المللی آغوش خود را به روی جمهوری اسلامی ایران گشوده و رئیس جمهور ما را عزتمندانه در آغوش می‌گیرند، این است که می‌بینند که ایران قدرتمند بوده و منافعی دارد. آنها با ما تعارف ندارند این قدرت ملت ایران است که آنها را جذب می‌کند. می‌دانند که ارتباط با کشوری که دارای رهبری حکیم بوده و ملتی قدرتمند دارند به آنها در بعد امنیتی و اقتصادی کمک می‌کند و به آنها اعتبار می‌بخشد. از طرف دیگر حضور رئیس جمهور ما در عرصه‌های بین‌المللی مظهر عزت ملت ایران و مظهر اقتدار خون شهدا و مظهر حکمت رهبر حکیم ما است.

صدیقی در ادامه بیان کرد: چندین نکته را حائز اهمیت می‌دانم ما سال ۶۰  و دوران کوپن را نیز به یاد داریم و بعد در دوران رفاه بودیم در سال ۱۴۰۰ نیز مساله خرید مرغ پیش آمد حضور داشتیم امروز درست است که قیمت گوشت، مرغ و روغن گران شده است، اما به تناسب آن یارانه‌ها هم افزایش پیدا کرده است و رعایت حال ضعفا و دهک‌های پایین جامعه شده است، این به دلیل توجه دولت مردمی و رئیس جمهور مردمی است.

صدیقی افزود: مساله بعدی سامان دادن اخذ مالیات‌ها می‌باشد. تعداد کثیری در کشور ما با وجود این‌که اموال و دارایی زیادی داشتند از دادن مالیات فرار می‌کردند اما دولت سیزدهم موفق شد تا جلوی این فرار را گرفته و مالیات را اخذ کند. دولت سیزدهم در ساخت راه گام بلندی برداشته است، بالغ بر ۱۳۲۴ کیلومتر بزرگراه و راه در دو سال گذشته و در دولت سیزدهم ساخته شده است. ساخت یک میلیون و ۴۰۸ متر خط ریل از دیگر افتخارات این دولت است. امروز ۱۰ میلیون تن گندم مازاد کشاورزان را دولت خریداری کرده که یک رکورد تاریخی است .

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه افزود: تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و بستن روزنه‌های انحراف و رشوه از دیگر اقدامات این دولت به شمار می‌رود. افزایش تولیدات پتروشیمی و جمع‌آوری گازهای مشعل و تبدیل آن به محصولات پتروشیمی سودآور از دیگر اقدامات این دولت است. در حوزه سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ میزان سرمایه گذاری به صفر رسیده بود، اما امروز به ۶.۷ درصد رسیده است.ان شاءالله با همراهی ملت رقم سرمایه گذاری نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری که به تولید و ثبات کشور کمک می‌کند، مهم است، اظهارکرد: اما آنچه که امروز مشکل اساسی کشور است، مساله گرانی به خصوص گرانی مواد غذایی است که اقشار ضعیف جامعه به ویژه خانواده شهدا در فشار هستند. بنده به منزل برخی خانواده شهدای آشوب‌های سال گذشته از جمله شهید عجمیان رفتم و دیدم آهی در بساط ندارند، اما همین خانواده‌ها هستند که مدافع دین، ولایت و استقلال و مستضعفان جامعه بوده و همیشه در صحنه‌های حساس به میدان آمده‌اند. بنده یقین دارم که این دولت از مردمی‌ترین و پاک‌ترین دولت‌هاست. رئیس جمهور ما ساده زیست است و خیلی از تشریفات را کاهش داده و با ساده‌ترین امکانات در دورترین نقاط کشور حضور پیدا می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه خاطر نشان کرد: رفع تورم از اساس از موضوعاتی است که دولت باید به آن توجه کند. دولت سیزدهم نرخ بیکاری را کاهش داده است، اما کافی نیست. در بحث مسکن نیز گام‌هایی برداشته شده، اما همچنان در بحث اجاره منزل مردم با مشکل مواجه هستند. دولت نسبت به این موضوعات بی‌تفاوت نیست و خودش هم غم مردم را دارد. انتظار می‌رود دولت به وعده‌هایی که در بحث افزایش جمعیت داده است عمل کند.

وی ادامه داد: در طول دو سال گذشته ۴۵۰۰ واحد تولیدی نیمه تعطیل فعال شده و این در دولت رکوردار است. از خداوند می‌خواهیم که دولت را یاری کند انتظار می‌رود از ظرفیت نخبگان و دانشجویان در دولت استفاده شود و رئیس جمهور با برقراری ارتباط با این قشر در جهت پایین آوردن فشار به اقشار ضعیف و همیشه در صحنه انقلاب گام بردارند. خدمات زیادی از سوی دولت انجام شده است که در یک تریبون نمی‌توان آنها را گفت انتظار می‌رود از ظرفیت صداوسیما و هنرمندانی که پای انقلاب ایستاده‌اند برای تبیین عملکردهای دولت استفاده شود.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: در آخر از شما نمازگزاران تقاضا دارم که فرصت زیارت اربعین را غنیمت شمارید، بنده عرض کردم که این جمعیت همین طور در یکجا جمع نمی‌شوند، قطعا امام زمان (عج) یک نگاهی به این دلها داشته است وگرنه ۲۰ میلیون زائر در یک محیط چگونه اجتماع خواهند کرد و این همه زحمت را به جان می‌خرند. از صداوسیما و وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات و شورای تبلیغات که در این حوزه زحمت می‌کشند قدردانی می‌کنم. سازمان تبلیغات ظرفیت بالایی داشته و در طول این ۴۴ سال خدمات ارزنده‌ای داشته است. در بحث پدافند هم همان طور که بارها گفته‌اند بنده سپاه و ارتش را از مجاهدان صدر اسلام کمتر نمی‌دانم و از نظر بنده همیشه در سنگر بوده و آماده شهادت هستند. از خداوند برای ملت ایران عزت، رفاه و برای جوانان کشور سامان را مسالت دارم.

منبع: ایسنا

کدخبر: 924800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟