بهره برداری از 630  طرح عمرانی و اقتصادی در استان سمنان

به گزارش رکنا از سمنان ؛ از مجموع طرح های افتتاح شده در هفته دولت امسال 112 طرح در سمنان، 123 طرح در شهرستان دامغان، 170 طرح میامی  و220 طرح در شهرستان شاهرود به بهره برداری رسید.

محمد بهرامی فرماندار سمنان اجرای طرح های شهرستان سمنان را بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طرح های اجرا شده در سمنان شامل ۱۰۲ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر هفت هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال، ۶ پروژه اقتصادی با اعتبار سه هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال و کلنگ زنی ۷ طرح عمرانی و زیربنایی و ۳ پروژه اقتصادی است.

افتتاح مدرسه مشارکتی ۶ کلاسه خیر ساز با نام «پنج تن آل عبا» با اعتباری بالغ بر 7 و نیم میلیارد تومان در زمینی به مساحت بیش از 2 هزار متر مربع در منطقه محلات سمنان از جمله این طرح‌ها بود.

فرزندان مرحومان تقی رادمهر و صغری ضمیری، طبق وصیت والدین خود، علاوه بر مشارکت در اهدای زمین و هزینه های ساخت مدرسه، درآمد حاصل از شش باب واحد تجاری طبقه همکف این بنا را نیز برای تامین هزینه‌های دانش آموزان بی بضاعت شهرستان سمنان اهدا کردند.

افتتاح دو واحد صنعتی در سمنان

دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی سمنان هم با حضور استاندار سمنان به بهره برداری رسید.

واحد تولید کننده انواع درب‌های معمولی و پنجره‌های یو پی وی سی و آلومینیومی  باسرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۵ نفر و واحد تولید کننده روغن موتور با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰ نفر طرح‌هایی بودند که در سمنان به بهره برداری رسیدند.

افتتاح همزمان ۱۲۳ طرح عمرانی و اقتصادی در دامغان

در شهرستان دامغان نیز 123 طرح عمرانی و اقتصادی به بهره برداری رسید و به گفته مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان برای افتتاح این طرح ها ۳۶۷ میلیارد تومان  هزینه صرف شده است.

10055930_401

مهمترین طرح های افتتاح شده در دامغان سالن‌های ورزشی و زمین چمن، بهسازی روکش آسفالت روستا‌ها، طرح‌های آبرسانی، طرح‌های آبرسانی نوین در زمین‌های کشاورزی است.

بنا بر اعلام بندرآبادی در این هفته ۱۶ پروژه با اعتبار ۲۰۸ میلیارد تومان در بخش تامین آب و کشاورزی و جاده‌ای هم آغاز می‌شود.

در سفر استاندار سمنان و هیات همراه به شهرستان دامغان به صورت نمادین زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در روستای مهماندوست  و سامانه آبیاری کم فشار ۱۶۰ هکتاری در روستای نعیم آباد دامغان افتتاح شد .

بهره برداری از 220 طرح دولت در شاهرود

ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود نیز در خصوص آمار افتتاحیه های طرح های این شهرستان این گونه توضیح داد: به مناسبت هفته دولت در شهرستان های شاهرود ۲۲۰ طرح  در قالب طرح های مختلف در حوزه‌های آب، راه سازی، طرح و توسعه زیر بنایی کشاورزی و طرح های اجتماعی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر  ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید .

آشوری فرماندار میامی هم از برنامه ریزی برای افتتاح ۱۷۰ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲۹۳ میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 922724 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟