توجه‌ به‌ امور مهم ما را از امور کوچک غافل نکند/ مردم‌ ما هم آگاه هستند و خوب تشخیص می‌دهند

 به گزارش رکنا به نقل از جماران، سیدحسن خمینی در مراسم تجدید میثاق اعضای هیات دولت با بنیانگذار انقلاب اسلامی طی سخنانی تاکید کرد: امیرالمؤمنین(ع) در عهدنامه مالک اشتر تعبیر بسیار سنگینی نسبت‌ به‌ مستضعفین می‌دهند. بعد از آن می‌فرمایند از اموال‌ برای‌ مستضعفین یک قسمتی از بیت‌المال را قرار بده. همتی که‌ آقای رئیس جمهور در رفتن به استان‌ها و روستاها دارند می‌تواند مصداق همین باشد. چون‌ تقسیم ثروت‌ در یک کشور نباید بر اساس‌ نزدیکی و دوری به مراکز قدرت‌ صورت‌ بگیرد. حق همه آنها را باید حفظ کنید و به تعبیری بیت‌المال حق آنها در دست‌ شما است‌.  البته‌ حق اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می‌تواند باشد.

وی هم‌چنین یادآور شد: امام حسین(ع) می‌فرماید من از روی غرور و خوشی قیام نکرده‌ام. این تعبیر در قرآن هست سرمستی پست و غرور پست تو را از مردم‌ و فقرا غافل نکند و می‌گوید نکند از طبقه‌ فقرا غافل شویم. می‌گوید اصلا پذیرفته نیست که بگویی کارهای مهم داشتم و به امور کوچک‌ نپرداختم. بخشی از کارت را به امور کوچک‌ قرار بده. رهبر معظم انقلاب یک روزی فرمودند آزادی در افق ملی، استقلال می‌شود. مردمی که استقلال دارند آزاد هستند.

وی خاطرنشان کرد: کسی‌ که‌ درد دارد مشکلش درد او است‌ و توجه‌ ندارد که فلان امور مهم چه‌ می‌شود. البته‌ به این معنا نیست که امور مهم را کنار بگذاریم؛ به این معنا است‌ که توجه‌ به‌ امور مهم ما را از امور کوچک غافل نکند. در مقیاس جمهوری اسلامی هم استقلال‌ در کنار آزادی آمده؛ یعنی کوچک و بزرگ در کنار هم است‌.

یادگار امام گفت: این توجه به فقرا یکی از مواردی است‌ که‌ شاید بیش از هر چیزی در تعابیر ائمه(ع) و به خصوص امام مشهور بود. به زندگی کوچک و آنچه از آن تعبیر به سفره می‌شود، توجه‌ شود. مردم‌ ما هم آگاه هستند و خوب تشخیص می‌دهند.

کدخبر: 921722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟