مراسم ششمین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار می شود

به گزارش رکنا به نقل از جماران ، این مراسم در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و ولادت امام خمینی(ره) با سخنرانی محسن هاشمی ، حسین مرعشی و سیدحسن خمینی برگزار خواهد شد.

این مراسم روز پنجشنبه(۲۲ دی‌ ) از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود و حضور برای علاقمندان آزاد است.

به گزارش رکنا ، ۱۹ دی ۱۳۹۵ آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی ، از رجال برجسته و شاخص پس از انقلاب اسلامی هنگامی که مشغول شنا در استخر کوشک در نزدیکی مجموعه سعدآباد بود دچار ایست قلبی شد.  

وی در ساعت ۱۸:۲۰ آن روز با علائم ایست قلبی و در شرایطی که علائم حیاتی نداشت، به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد. مراحل احیای قلبی برای وی انجام شد؛ اما تلاش بیش از یک ساعته احیای وی ناموفق ماند و ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه همان روز در ۸۲ سالگی درگذشت. ارتحال هاشمی‌رفسنجانی بازتابی بین‌المللی داشت.

او طی چهار دهه حضور به‌عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس‌جمهوری ایران  و رئیس مجمع تشخیص مصلحت، شخصیتی شناخته شده در سطح جهان بود. چنان‌که روزنامه «وال استریت‌ژورنال» او را «میانه‌رو» افسانه‌ای ایران معاصر دانست.  نظر تحلیلگران موافق با عملکرد هاشمی این است که او در دو دوره دوران سازندگی و نیزانتخابات سال ۹۲ نقشی بزرگ  با زی کرد. در عرصه  اقتصاد نیز با اجرای ایده خصوصی‌سازی به اقتصاد کشور تحرک تازه‌ای بخشید.

کدخبر: 859403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟