نیویورک به دستگیرشدگان در تظاهرات قتل جورج فلوید 13 میلیون دلار غرامت پرداخت می‌کند

به گزارش شفقنا به نقل از نیویورک‌تایمز، به گفته وکلای شاکیان، شهر نیویورک با پرداخت 13 میلیون دلار به صدها نفری که در جریان تظاهرات جورج فلوید در سال 2020 دستگیر شده اند، موافقت کرده است. این بزرگترین تسویه حساب جمعی است که تاکنون به معترضان در ایالات متحده پرداخت شده است.

در ۲۵ می ۲۰۲۰ یک مرد سیاه پوست به نام جورج فلوید که به ظن دادن یک اسکناس تقلبی 20 دلاری به یک فروشنده توسط پلیس شهر مینیاپولیس بازداشت شده بود، به دست نیروهای پلیس و با فشار بر روی گردنش، به قتل رسید. قتل او موجی از اعتراضات را در سرتاسر آمریکا و نقاط مختلف جهان برانگیخت.

طبق اعلام وکلای شاکیان، شهر نیویورک موافقت کرد که به هر یک از بیش از 1300 معترض که توسط افسران پلیس نیویورک در جریان اعتراضات مختلف بین 28 می تا 4 ژوئن 2020 دستگیر شده بودند، 9950 دلار بپردازد. افرادی که به اتهامات دیگر دستگیر شده اند، مانند آتش سوزی یا تخریب اموال، از حل و فصل مستثنی خواهند شد و همچنان نیازمند تایید قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده هستند.

پلیس نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرد: شیوه‌های متعددی را برای رسیدگی به اعتراض‌هایی مانند مواردی که در طول همه‌گیری رخ داده‌اند، بهبود بخشیده است. شهر و پلیس نیویورک همچنان متعهد به تضمین امنیت عمومی و حفاظت از حق مردم برای بیان مسالمت آمیز هستند.

اسناد دادگاه نشان می دهد که معترضان در 18 مکان، از جمله میدان یونیون، پارک مرکزی و مرکز بارکلی در بروکلین، در معرض استفاده نادرست از اسپری فلفل، زور بیش از حد با باتوم و سایر تاکتیک های غیرقانونی بازداشت قرار گرفته‌اند.

در یک توافق جداگانه در ماه مارس، نیویورک موافقت کرد که حدود 7 میلیون دلار به بیش از 300 نفری که در تظاهرات 4 ژوئن 2020 در محله برانکس نیویورک دستگیر شده بودند، بپردازد.

کدخبر: 911631 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟