برقراری حکومت نظامی شبانه در برخی شهرهای فرانسه/ معترضان یک پارکینگ خودروهای نو را به آتش کشیدند
حجم ویدیو: 11.47M | مدت زمان ویدیو: 00:00:27

پایگاه خبری Madras Tribue گزارش داد ، به دنبال تداوم اعتراضات گسترده در فرانسه، در برخی از نقاط شهرهای مختلف این کشور مقررات منع آمد و شد شبانه وضع شده است.

برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که در دست کم ده نقطه از مناطق شهری در شمال فرانسه حکومت نظامی برقرار شده است.

براساس این گزارش ، شهر کلمبس در شمال غربی حومه پاریس از شامگاه یک شنبه حکومت نظامی شبانه برقرار شده و همه رستورانها و کافه‌ها در این منطقه که معمولا شلوغ و پرازدحام بود طی چند شب گذشته خالی و تعطیل بوده است.

«پاتریک چایموویچ» شهردار کلمبس گفته حکومت نظامی از شنبه شب آغاز شده و تا حداقل تا سه شنبه ادامه خواهد داشت. این مقررات طی شب از ساعت 22 آغاز و تا 6 صبح ادامه خواهد داشت.

برقراری حکومت نظامی شبانه در برخی شهرهای فرانسه/ معترضان یک پارکینگ خودروهای نو را به آتش کشیدند

این گزارش می‌گوید که در نقاط دیگر این منطقه نیز شهرداران چنین مقرراتی را وضع کرده‌اند.

معترضان یک پارکینگ خودروهای نو را به آتش کشیدند

به‌گزارش پایگاه خبری ددلاین، درحالی که همچنان خیابان‌های پایتخت فرانسه نا آرام است و بعضا ساعت منع تردد در این شهر برقرار شده به آتش کشیده شدن یک سالن سینما توسط معترضان باعث تعطیلی سالن‌های سینما در این شهر و البته برخی دیگر از شهرهای نا آرام شد.

همچنین معترضان فرانسوی  قبل از اعلام  مقررات منع آمد و شد (از ساعت 22 آغاز و تا 6 صبح )  یک پارکینگ خودروهای نودرشهر کلمبس در شمال غربی حومه پاریس را آتش زدند.

برقراری حکومت نظامی شبانه در برخی شهرهای فرانسه/ معترضان یک پارکینگ خودروهای نو را به آتش کشیدند

در طول 6 روز اعتراضات گسترده در فرانسه بیش از3هزار700 نفر بازداشت و عده‌ای نیز زخمی شدند. به گفته مقامات فرانسوی در این اعتراضات صد‌ها پلیس و آتش نشان نیز زخمی شده اند. با این حال، پلیس همچنان به استقرار خود در خیابان‌های فرانسه ادامه می‌دهد.

ژرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه گفته است ۴۵ هزار افسر پلیس همچنان در سراسر این کشور مستقر و آماده رویارویی با معترضان هستند. همچنین محدودیت های تردد در برخی از شهرها همچنان پایدار است.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در تازه ترین موضعگیری درباره اعترضات گسترده در این کشور از وزرای کابینه دولتش خواست از تمام قدرت خود استفاده کنند و هر کاری می‌توانند انجام دهند تا نظم و آرامش را به کشور بازگردانند.

مادر بزرگ نوجوان کشته شده معترضان را به آرامش دعوت کرد

پس از هشدار‌های مقامات فرانسوی به معترضان، مادر بزرگ «ناهل ام» نوجوان کشته شده فرانسوی در مصاحبه‌ای با تلویزیون بی اف ام معترضانی که به خیابان‌ها آمده اند را به آرامش دعوت کرد و گفت: «من به افرادی که شورش می‌کنند می‌گویم: شیشه‌ها را نشکنید، به مدارس یا اتوبوس‌ها حمله نکنید. توقف کنید! این مادران هستند که سوار اتوبوس می‌شوند، این مادران هستند که بیرون راه می‌روند. »

در پی انتشار خبر قتل نوجوان 17 ساله در روز سه شنبه، معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه فرانسه به آتش کشیدند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است و تا کنون ادامه دارد.

اعتراضات به مرگ این نوجوان که الجزایری الاصل بود، بار دیگر تنش‌های نژادی شدید در فرانسه مدرن را برملا کرد و انتقادات از پلیس را که مدت‌ها متهم به جدا کردن اقلیت‌ها می‌دانست، افزایش داد. این اعتراضات به منزله بحرانی دیگر برای رئیس‌جمهور امانوئل مکرون و اتفاقی بسیار ناخوشایند برای وی پس از ماه‌ها اعتراض بر سر قانون افزایش سن بازنشستگی است. مکرون مشتاقانه منتظر ادامه اقدامات اصلاحی خود در بخش‌های دیگر بود که این بحران ایجاد شد.

وی به نشانه جدی بودن بحران، سفر رسمی خود به آلمان را که قرار بود روزیکشنبه آغاز شود، به تعویق انداخت.

کدخبر: 905831 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟