درخواست جمهوری‌خواهان برای شفاف‌سازی درباره وضعیت «رابرت مالی»

به گزارش روزنامه واشنگتن تایمز درباره آخرین وضعیت تحقیقات کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا درباره وضعیت رابرت مالی ، نماینده پیشین آمریکا در امور ایران که گفته شده است احتمال بی‌دقتی در رسیدگی به اسناد محرمانه از سوی او وجود دارد و اکنون در مرخصی اجباری به سر می‌برد، در گزارشی نوشت: منابع مطلع از حزب جمهوری‌خواه کنگره به واشنگتن‌ تایمز گفتند که وزارت امور خارجه آمریکا پاسخ‌هایی را درباره رابرت مالی ارائه کرده است.

واشنگتن تایمز اشاره کرد که مالی پیش از  آن که به مرخصی اجباری فرستاده شود و پیش از مطرح شدن این مسئله که دسترسی بیشتر او به ایران امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته باشد، در کانون دیپلماسی دولت بایدن با ایران بود.

این روزنامه در ادامه نوشت که منابع مطلع جمهوری‌خواه می‌گویند، ممکن است خواستار توضیحات محرمانه مقامات وزارت امور خارجه آمریکا درباره سوالات بی‌پاسخ راجع به وضعیت رابرت مالی شوند، از جمله درباره این که مجوز امنیتی او چه مدت در حال بررسی بوده است و این که آیا پیش‌تر در سال جاری، ارائه نکردن اطلاعات به کنگره درباره مالی عامدانه بوده یا نه.

در ادامه این مطلب مطرح شد، مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی کنگره اخیرا در این باره با اشاره به تماس‌های نزدیک مالی با مقامات با نفوذ ایرنی گفت که افشای اطلاعات محرمانه به رقبای خارجی «خیانت» محسوب می‌شود.

گزارش واشنگتن تایمز می‌افزاید: این هیاهو به کاپیتول هیل راه پیدا کرد. در سنای آمریکا، ۱۸ نماینده جمهوری‌خواه نامه‌ای را امضا کردند که خواستار پاسخ به سوالات متعددی  درباره وضعیت رابرت مالی، از جمله درباره این بود که او چه مدتی پس از تعلیق مجوز امنیتی‌اش روی سیاست‌های مربوط به ایران کار کرده بود و آیا تمام اسناد محرمانه را به وزارت امور خارجه بازگردانده بود یا نه.

منبع : ایسنا

کدخبر: 910603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟