تولید مسکن برای معلولان رشد خوبی داشته اما کافی نیست / جای نگهداری کودک کانون پرمهر خانواده است
حجم ویدیو: 20.31M | مدت زمان ویدیو: 00:02:04

به گزارش رکنا به نقل از ریاست جمهوری ، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز ( یکشنبه ) در مراسم گرامیداشت هفته بهزیستی و همایش تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر در سالن اجلاس سران خطاب به حاضران در این مراسم اظهار داشت: عشق و محبت شما ارزشمند است. شکر گزاری اصلی از زحمات شما و تشکر و قدردانی همان بیان امیرالمؤمنین است که می فرمایند جایگاه بهشت برین برای خانواده و پدر و مادری است که بسیاری از راحتی خود را می گیرد و با اراده و اختیار استراحت را از خود سلب می‌کنند تا دیگری در راحتی باشد .این ایثار و گذشت بسیار ارزشمند است.

رئیسی ادامه داد: اینکه انسانی زحمتی را برای خود ایجاد کند برای یک چشم انداز روشن و امیدوار شاید به ظاهر زحمت باشد ولی در باطن. خودسازی و کمک به جامعه است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: بسیاری هستند که لذت زودگذر را می پسندند ولی خردمندان و آینده نگران و ایثارگران نگاهشان به خودسازی و جامعه سازی و رضایت پروردگار و ساختن یک فرد است‌.

وی تاکید کرد: فرزند و کودک نیازمند عاطفه پدر و مهریاری است ،موسسه جایگاه نگهداری کودک نیست دولت وظیفه حمایت دارد. درست است، ولی موسسه علیرغم تمامی زحمات جای نگهداری کودک نیست، جای نگهداری کودک کانون پرمهر خانواده است‌ .

رئیسی با قدردانی از همه خانواده‌های فرزند پذیر که تکفل کودکان بی سرپرست را عهده‌دار می شوند، اظهار داشت: جایگاه اصلی حمایتی دست مهربانانه پدر و مادر است.

تسهیل پذیرش فرزند در دولت سیزدهم

رییس جمهور گفت: در دولت سیزدهم پذیرش فرزند برای خانواده‌های متقاضی تسهیل شد تا بدون سازوکار اداری پیچیده و وقت گیر، این کار انجام شود به طوری که شیرخوارگاه آمنه  به سرعت توانست کودکان را به دست خانواده های داوطلب بسپارد.

وی با بیان اینکه بر حمایت علی الدوام سازمان بهزیستی و وزارت رفاه از کودکان بدون سرپرست و دارای معلولیت تاکید دارم، رفع برخی نگرانی ها و دغدغه های خانواده های فرزند پذیر بخصوص در زمینه اسناد هویتی کودکان را از نکات دارای اهمیت برشمرد.

آیت الله رئیسی گفت: در تهیه شناسنامه و تنظیم اسناد هویتی برای این کودکان و خانواده فرزندپذیر نباید به نحوی عمل شود که آنان احساس تحقیر کنند بلکه باید اسناد به شکلی تنطیم شود که مشکلی برایشان ایجاد نشود .

وی در این زمینه پیشنهاد داد که کار شناسایی کودکان بدون سرپرست با کدگذاری و تهیه اسناد پشتوانه‌ای تسهیل شود به طوری که در اسناد هویتی مورد نیاز دستگاهها این شناسایی  با سهولت صورت گیرد اما در اسناد هویتی که در اختیار خانواده ها و فرزندان قرار می گیرد، توجهات لازم به نیازهای آنان صورت گیرد تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

نیازمند تلاش بیشتر برای توانمندسازی معلولان هستیم

رییس جمهور با قدردانی از اقدامات انجام شده در سازمان بهزیستی برای رسیدگی به نیازهای خانواده‌های تحت پوشش، بخش دیگری از وظایف این سازمان را توانمندسازی بیشتر معلولان بویژه در زمینه اشتغال و تهیه مسکن عنوان کرد.

آیت الله رئیسی گفت: آماری که از اشتغال دیدم، آمار خوبی است اما باز هم باید تلاش بیشتری شود تا وضعیت اشتغال افراد دارای معلولیت جسمی بهتر شود نسبت به تولید مسکن برای افراد دارای معلولیت جسمی رشد خوبی داشته ایم اما نیاز بیشتر است و باید تلاش بیشتری برای ایجاد مسکن برای افراد دارای معلولیت داشته باشیم.

رییس جمهور مناسب سازی مسیر تردد معلولان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: مناسب سازی ادارات و سازمان ها و مراکز و مدارس نیازمند کار جدی دستگاههاست.

وی توجه ویژه و خاص به دغدغه‌های کادر بهزیستی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این قشر کار دشواری بر عهده دارند که باید به آنها توجه ویژه شود و مشکلات آنان با همت دستگاههای مربوطه حل شود.

کدخبر: 909594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟