معاون اول قوه قضاییه: آرای مربوط به بدحجابی باید مطابق با قانون و عرف باشد

به گزارش رکنا، معاون اول قوه قضاییه گفت: مجازات تکمیلی باید نسبت به عمل ارتکابی و مجازات اصلی جرم سنخیت داشته باشند و برخی از آرای قضایی که در مورد بدحجابی صادر می‌شوند باید برابر قانون باشند و حقی از کسی ضایع نشود.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بر برنامه محوری، تلاش در افزایش رضایت مندی مردم ، مبارزه قاطع با هنجار شکنی‌ها و ضرورت پایبندی به قانون در اعمال مجازات‌ها تاکید کرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز هدف اصلی قوه قضاییه ایجاد احساس اجرای عدالت در کشور است و این احساس ایجاد نمی‌شود مگر با دادرسی عادلانه و صحیح و متقن.  در عین حال  مدیریت در دادگستری‌های کل کشور باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس رضایتمندی بکنند.

وی در ادامه گفت: برنامه‌های قوه قضاییه در سالی که گذشت بر این مبنا تنظیم و ابلاغ شده است که رضایتمندی مردم در قوه قضاییه چه اندازه بوده است ‌و شاخص و معیارهای مشخص شده در برنامه بر اساس هدف محوری تنطیم شده است.

وی افزود: با وجود تمام نواقص و اشکالات، نظر سنجی ها به تفکیک استان‌ها نشان می دهد که در مجموع رضایت مندی مردم رو به رشد است.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر توجه به اسناد بالادستی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول  افزود: بیانیه گام دوم انقلاب مظلوم واقع شده است و  از سوی همه کارگزاران در  اکثر بخش ها نسبت به آن  غفلت شده است  و ما باید در قبال این بیانیه پاسخگو باشیم.

 وی در ادامه اظهار کرد: بیانیه گام دوم و فرامین رهبر انقلاب  اسناد بالادستی هستند  که نیاز به عملیاتی شدن  و تدوین  برنامه دارند و همه ما باید در اجرای آنها پاسخگو باشیم و تلاش کنیم که کوتاهی نکنیم.

مصدق گفت: سالی که گذشت برای قوه قضاییه سال بسیار متفاوتی بود چالش‌هایی که قوه قضاییه با آن روبرو بود به ویژه در حوزه امنیتی و اجتماعی بسیار بی‌نظیر بود و با ریاست قوه قضاییه و فرامین مدبرانه مقام معظم رهبری و با تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و نیروهای نظامی و انتظامی که همراه بوده‌اند و هستند و تلاش همه همکاران در دادگستری‌های سراسر کشور توانستیم از آن عبور کنیم.

مصدق عنوان کرد: گذر از این برهه حساس با  مدیریت جدی حاصل شد و  برنامه‌های دشمن در مورد اغتشاشات سال گذشته همه نقش بر آب شدند.

 وی گفت: دشمن بیشتر از یک سال پیش برای خرابکاری و اغتشاش برنامه‌ریزی کرده بود و فوت خانم مهسا امینی بهانه‌ای بود که اگر هم فوت نمی‌کرد، این اغتشاش‌ها توسط دشمن برنامه‌ریزی شده بود و آن را اجرایی می‌کرد که با هوشیاری مردم برنامه های دشمن شکست خورد.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه افزود: در جشن غدیر مردم ایران اسلامی غرور آفریدند و مردم از همه اقشار به عشق امیرالمومنین  علیه السلام شرکت کردند  و همه همدل و همراه و هم صدا در  مسیر ولایت حرکت کردند  و در سایه این همدلی قطعا معدود  افراد غافل هدایت خواهند شد.

مصدق گفت: قوه قضاییه و نیروی انتظامی باید با کسانی که به صورت برنامه ریزی شده و معاندانه در موضوع حجاب هنجار شکنی می‌کنند، برخورد ‌کنند و ما نیز باید توجه داشته باشیم که اقتدار پلیس را حفظ کنیم و قوه قضاییه وظیفه دارد از پلیس حمایت کند.

وی ادامه داد: این تعداد افراد که بخواهند لجاجت کنند بسیار اندک‌اند و این از برنامه‌های دشمن می باشد که  با سازمان دهی و انجام کار تبلیعاتی و صرف هزینه زیاد قصد دارد  که در برابر ارزش‌های دینی ما بایستد.

معاون اول قوه قضائیه درپایان به همکاران خود در سراسر کشور توصیه کرد و گفت: مجازات تکمیلی باید نسبت به عمل ارتکابی و مجازات اصلی جرم  سنخیت داشته باشند و برخی از آرای قضایی که در مورد بدحجابی صادر می‌شوند باید برابر قانون باشند و حقی از کسی ضایع نشود و مجازات تکمیلی در این حوزه باید به نحوی باشد که  قانون و عرف آن را بپذیرد و متناسب باشد.

وی در پایان از زحمات ۴ ساله نگین تاجی تشکر کرد و افزود: دکتر نگین تاجی به عنوان قاضی دیوان عالی کشور و قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه منصوب شده اند.

جماران

 

کدخبر: 909442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟