وزیر کشور: بودجه‌ای برای عفاف و حجاب تعریف نشده است

«احمد وحیدی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت، در جمع خبرنگاران درباره تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی گفت: موضوعات مرتبط با مراسم اربعین در جلسات و کمیته‌های مجمع در حال پیگیری است و وزارت بهداشت و دستگاه‌های مسئول در این حوزه در حال برنامه‌ریزی هستند.

وی با تشریح تمهیدات در نظر گرفته شده برای حل مشکل گرما در ایام برگزاری مراسم اربعین گفت: برای پیشگیری از گرمازدگی زائران عزیز سایه‌بان‌ها، مه‌پاش‌ها، جت‌فن‌هایی پیش‌بینی شده که هوا را تلطیف کند و اتاق‌های سرد نیز برای کسانی که دچار گرمازدگی می‌شوند تدارک دیده شده است.

بودجه‌ای برای عفاف و حجاب تعریف نشده است

رئیس شورای امنیت کشور درباره اختصاص بودجه خاص در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب نیز توضیح داد: در حال حاضر بودجه‌ای با عنوان عفاف و حجاب در ردیف بودجه نداریم و برای فرهنگ‌سازی در این زمینه باید از بودجه‌هایی با عناوین کلی برای فرهنگ‌سازی در نظر گرفته شده است، استفاده شود.

وحیدی با اشاره به اینکه بهتر بود بودجه اختصاصی به این موضوع داده شود، گفت: صداوسیما هم می‌تواند در قالب برنامه‌های کلان در این زمینه فرهنگ‌سازی کند.

وزیر کشور در پاسخ به سؤالی در خصوص درخواست برخی نمایندگان برای تغییر معاون سیاسی وزارت کشور هم گفت: در این زمینه بحث‌هایی مطرح شد که امیدواریم به تفاهم مناسبی رسیده و این موضوع را مدیریت کنیم.

وی درباره موضوع قاچاق در کشور که محور سؤال خبرنگار دیگری بود، اظهار داشت: در برخی کالاها که بین قیمت داخل و خارج از کشور تفاوت زیادی وجود دارد، قاچاق خروجی سودآور است و در حوزه سوخت و انرژی این قاچاق بیشتر است.

وحیدی با بیان اینکه دولت، فراجا و ستاد مبارزه با قاچاق برای مقابله با این امر در تلاش هستند، تصریح کرد: در برابر قاچاق‌های ورودی هم سازوکارهایی طراحی شده و در حوزه‌هایی مانند تلفن همراه با موفقیت‌هایی هم روبه‌رو بوده است‌ اما قاچاق در برخی حوزه‌ها همچنان ادامه دارد و هر اندازه روندها برای مقابله با قاچاق ورودی و خروجی قوی‌تر شود، بهتر است.

کدخبر: 908578 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟