ورود برخی کشورها به سانحه هواپیمایی اوکراینی / شکایت چهار کشور علیه ایران دردیوان

به گزارش رکنا، محمد دهقان در ادامه با تاکید بر محاکمه کسانی که آن خطا را مرتکب شدند و هواپیمای اوکراینی را در اثر شلیک اشتباه موشک ساقط کردند، تشریح کرد: به عنوان معاونت حقوقی این مسئله را پیگیری کردیم، از طرفی با سازمان قضایی نیروهای مسلح جلسه گذاشتیم و خواستار تسریع در صدور حکم متهمان هواپیمای اوکراینی شدیم؛ علاوه بر آن، برای پرداخت خسارت به اولیای دمِ افرادی که جانشان را از دست دادند اقداماتی انجام شد و برخی از آنها خسارتشان را دریافت کردند.

معاون حقوقی رئیس جمهورهمچنین ورود بی دلیل برخی از کشورهایی که این موضوع به آنها ارتباطی پیدا نمی کرد را مورد نقد قرار داد و تصریح کرد: بعضی از کشورها آمدند وسط و به نوعی خودشان را متولی این امر دانستند و موضوع را راجع به اتباع ما به صورت حقوقی پی‌گیری می‌کنند.

وی افزود : ما هم تمایل داشتیم از طریق مذاکره و داوری مساله را حل کنیم آنها تقاضای مذاکره کردند ما هم پاسخ مثبت دادیم که به واسطه مذاکره، مساله را حل کنیم. اما این کشورها برخلاف اینکه تقاضای مذاکره کرده بودند و رسما از طریق وزارت خارجه اعلام کرده بودیم مایل به حل مساله از طریق مذاکره هستیم؛ اما شنیدیم دعوایشان در دیوان بین المللی دادگستری را ثبت کردند و بعضی از این کشورها که این موضوع به آنها ارتباطی هم نداشته است به نحوی خودشان را با بقیه همراه کردند.

منبع : فارس

کدخبر: 907202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟