جزئیات سوءقصد به جان نماینده مجلس / ماجرا چه بود؟

به گزارش رکنا ، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه سیزدهم تیرماه جاری برای حضور در آیین کلنگ زنی دانشکده پرستاری شادگان با حضور جمعی از مسئولان محلی حضور پیدا کرد.

وی ساعت ۱۱ وارد محوطه محل کلنگ‌زنی، واقع در بیمارستان "شهید معرفی‌زاده" می‌شود و مورد استقبال رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان و رییس شبکه بهداشت قرار می‌گیرد. حدود سه تا پنج دقیقه پس از ورودی نماینده مردم شادگان در مجلس و در هنگام بازدید از پروژهای در حال اجرا این بیمارستان، در مسیر محل کلنگ‌زنی فردی حدود ۳۵ ساله مقابل نماینده ظاهر می‌شود. بنا بر گفته نماینده مردم شادگان و مصاحبه‌هایی که وی با رسانه‌ها داشته است عنوان کرده که «فرد مذکور بنزین را روی سرم ریخت و قصد آتش زدم را داشت؛ اما فندکش روشن نشده است».

با این حال شاهدان عینی حاضر در مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا می‌گویند: آن فرد که عصبانی به نظر می‌رسیده است در حالی‌که یک بطری حدودا سه لیتری بنزین در دست داشته بخشی از بنزن را به سمت نماینده پاشیده و مابقی آن را روی بدن خود خالی کرد که بلافاصله افراد حاضر در محل، این فرد را از محل دور کردند.

همچنین شاهدان عینی می‌گویند: با وجود این اتفاقات اما فندکی در کار نبود و فرد مذکور بلافاصله پس از پاشیدن بنزین توسط حاضران از محل دور و سپس با خودروی شخصی خود متواری شد.

به گفته حاضران در مراسم، این فرد خواستار تغییر شغل و رفع مشکلات معیشتی بوده که با صدای بلند خود و نماینده را تهدید به آتش زدن کرده است اما با مداخله اطرافیان، آسیبی به حاضران و همچنین شخص نماینده نیز وارد نشد.

متهم در شرکت نیشکر سلمان فارسی مشغول به کار بوده است

نماینده مردم شادگان در این خصوص گفته است که این فرد مدتی دنبال کار بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته در جایی به عنوان نیروی خدماتی مشغول شده اما می‌گفت این کار را نمی‌خواهد و باید در بخش حراست مشغول باشد.

پس از پیگیری‌های خبرنگار ایرنا، مسئولان متولی در شرکت توسعه کشت و صنعت نیشکر اعلام کردند که فرد مذکور به عنوان یک نیروی خدماتی در شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی واقع در ۴۰ کیلومتری جاده اهواز – آبادان مشغول به کار بوده است. به رغم بررسی های خبرنگار ایرنا، هنوز انگیزه این فرد از چنین اقدامی به درستی روشن نشده است.

صدور دستور قضایی برای دستگیری متهم

سید نادر شبیبی، دادستان عمومی و انقلاب شادگان نیز چند ساعت پس از این اتفاق گفت: یکی از شهروندان به علت نامعلوم، در حالی که یه یک بطری بنزین در دست داشت، اقدام به ریختن محتوای آن به سمت نماینده شهرستان شادگان کرد و از محل متواری شد اما با گزارش حادثه به دادستان توسط رئیس حوزه قضایی که در محل بود و همچنین با شکایت نماینده مردم شادگان، دستورات فوری برای دستگیری متهم صادر شد.

شبیبی می افزاید: با ثبت گزارش، اخذ شکایت و تشکیل پرونده، تحقیقات جهت شناسایی محل اختفای متهم و انگیزه وی ادامه دارد.

تیر ماه سال گذشته نیز ناصری نژاد، نماینده مردم شادگان از تیراندازی ۲ فرد موتور سوار به منزل و حسینیه خود در شادگان خبر داده بود که در آن حادثه نیز آسیبی به خود و خانواده اش نرسید.

گفتنی فعالان مجازی نیز نسبت به این اتفاق واکنش های مختلفی با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس ارایه دادند. برخی فعالان مجازی نیز به نمایندگان مجلس توصیه کردند از دادن وعده‌هایی که عملی نمی‌شود خودداری کنند.

بخش دیگری از فعالان مجازی این اقدام خطرآفرین شخص مذکور را محکوم کردند و گفتند نباید اجازه داده شود چنین اتفاقاتی به بدعت تبدیل شود و هر شخصی به خود اجازه دهد برای رسیده به خواسته‌های خود دست به چنین اقداماتی بزند. با این حال ابعاد بیشتر این ماجرا و انگیزه‌های آن فرد پس از دستگیری روشن‌تر خواهد شد.

منبع : ایرنا

کدخبر: 906731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟