روزنامه ایندیپندنت: بیش از 11 میلیون انگلیسی با گرسنگی مواجه‌ هستند

به گزارش رکنا ، روزنامه ایندیپندنت طی گزارشی نوشت، تحقیقات جدید نشان داد، از هر 7 انگلیسی یک نفر گرسنه می‌ماند زیرا نمی‌تواند هزینه‌های مواد غذایی که از کنترل خارج شده است را بپردازد.

موسسه خیریه Trussell Trust هشدار داد، افراد معلول، والدین مجرد و کسانی که به تنهایی زندگی می‌کنند، بیشترین آسیب را دیده‌اند و مردم به دلیل هزینه‌های مهمانی از خانواده و دوستان خود دوری می‌کنند.

این موسسه خیریه که بیش از هزار و 200 بانک مواد غذایی در انگلیس را اداره می‌کند، اعلام کرده، در سال گذشته 11.3 میلیون نفر با گرسنگی مواجه شدند که این تعداد بیش از 2 برابر جمعیت اسکاتلند است.

این موسسه خیریه همچنین گزارش داد، از هر چهار نفری که به بانک‌های مواد غذایی مراجعه می‌کنند، یک نفر انزوای اجتماعی شدیدی را تجربه کرده و کمتر از یک بار در ماه خانواده، دوستان یا همسایگان را می‌بیند.

تخمین زده شده است، حدود 7 درصد از جمعیت انگلیس برای تامین غذا به موسسات خیریه وابسته هستند و افراد ناتوان، اقلیت‌های قومی، والدین مجرد و پرستاران خانگی بیشترین آسیب را می‌بینند.

بر اساس تحقیقات اندیشکده جوزف راونتری، تعداد کسانی که بیشتر به سمت فقر سوق داده شده‌اند، افزایش یافته است. کارشناسان تحولات بین‌المللی نیز هشدار داده‌اند که انگلیس به طرز فزاینده‌ای در حال وابسته شدن به بانک‌های مواد غذایی است.

پروفسور ملیسا لیچ، مدیر مؤسسه مطالعات توسعه، گفت: «ما نیاز فوری داریم که دسترسی به غذای ارزان بهبود یابد. در دهه گذشته، موسسات خیریه وارد عمل شده‌اند تا شکاف‌های ایجاد شده توسط دولت را برطرف کنند اما این یک راه قابل قبول یا پایدار برای مقابله با شیوع رو به رشد گرسنگی نیست.»

منبع : فارس

کدخبر: 904658 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟