کودتا در روسیه؛ واگنرها علیه پوتین

به گزارش اکوایران، یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه مزدور واگنر، روز جمعه ارتش روسیه را به «نابود کردن» جنگجویانش متهم کرد و قول داد که جلوی «شر» رهبری نظامی روسیه را بگیرد. وزارت دفاع به سرعت بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که اتهامات پریگوژین «صحت ندارد و یک تحریک اطلاعاتی است.»

یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه مزدور واگنر، روز جمعه ارتش روسیه را به «نابود کردن» جنگجویانش متهم کرد و قول داد که جلوی «شر» رهبری نظامی روسیه را بگیرد.

وزارت دفاع به سرعت بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که اتهامات پریگوژین «صحت ندارد و یک تحریک اطلاعاتی است.»

به گفته رویترز، پریگوژین در یک سری پیام صوتی در کانال رسمی تلگرام خود گفت: «کسانی که دوستان ما و جان ده‌ها هزار سرباز روسی را نابود کردند، مجازات خواهند شد. من از دیگران می‌خواهم که مقاومت نکنند.»

وی گفت جزئیات آنچه رخ داده در حال مشخص شدن است، اما افزود: وزیر دفاع شخصاً وارد روستوف شد تا عملیاتی برای انهدام واگنر انجام دهد.

ویدئویی تایید نشده که در کانال تلگرامی نزدیک به واگنر منتشر شده است، صحنه‌ای را در یک جنگل نشان می‌دهد که در آن آتش سوزی‌های کوچکی در حال سوختن است و به نظر می رسد درختان شکسته شده‌اند.

در این پست نوشته شده بود: «یک حمله موشکی به کمپ‌های پی‌ام‌سی واگنر انجام شد. قربانیان زیاد بوده اند. به گفته شاهدان عینی، این حمله از پشت انجام شد، یعنی توسط ارتش وزارت دفاع روسیه انجام شده است.»

پریگوژین قول داد که انتقام این حادثه را بگیرد: «ما 25000 نفر هستیم و دلیل هرج و مرج در کشور را پیدا می‌کنیم.»

اما او همچنین افزود: این یک کودتای نظامی نیست.

در اوایل روز، پریگوژین در دشمنی شدید خود با مقامات مسکو از خط قرمز جدیدی عبور کرد و گفت که منطق کرملین برای حمله به اوکراین، بر اساس دروغ‌هایی بوده است که توسط مقامات ارشد ارتش ساخته شده است.

کدخبر: 903124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟