وزیر ورزش: به وعده‌های خود درباره سند آمایش عمل کردیم / مجلس به وزیر ورزش کارت زرد داد !

به گزارش  رکنا به نقل از خانه ملت ، حمید سجادی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس به این سوال روح الله نجابت نماینده شیراز پاسخ داد که چرا بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در کشور و کوتاهی در اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور و وعده‌های اعلام شده وزیر در خصوص ساخت تأسیسات ورزشی وجود دارد.

وی ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) و گرامیداشت یاد شهید اسماعیلی در حادثه بالگرد و همچنین اشاره به آسیب تعدادی از مدیران وزارت ورزش در این حادثه گفت: بعد از حادثه بالگرد کمتر توانستیم خدمت نمایندگان باشم که ان شاءالله به شرایط بهتر برسیم تا انجام وظیفه کنیم؛ همچنین عذرخواهی می کنم که به دلیل این حادثه ارتباطم با نمایندگان کمتر شد که ان شاءالله زودتر جبران می کنیم.

وزیر ورزش ‌و جوانان در ادامه درباره سند ملی آمایش سرزمین گفت: تهیه سند آمایش سرزمین از تکالیف وزارت ورزش و جوانان است که در روز رای اعتماد وعده انجام آن را دادم؛ این سند درباره حوزه زیرساخت است.

وی‌ ادامه داد: توزیع عادلانه منابع اعتباری در پیش بینی پروژه های عمرانی ورزش، تصمیم سازی در برنامه اجرایی توسعه زیرساخت های ورزشی براساس پراکندگی ظرفیت های استعداهای ورزشی متناظر با پهنه بندی جغرافیای، ترسیم توزیع فراوانی اماکن ورزشی با مالکیت دولت و بخش خصوصی و ترسیم سیمای توسعه یافتگی در ورزش کشور، ۴ هدف اصلی بود که در تهیه سند آمایش ۴ دنبال کردیم؛ بر همین اساس سامانه ای درباره ترسیم توزیع فراوانی اماکن ورزشی با مالکیت دولت و بخش خصوصی تهیه شده که به زودی آدرس آن را به نمایندگان خواهیم داد تا در جریان وضعیت پروژه های ورزشی قرار گیرند.

سجادی با بیان اینکه دو رویکرد پایه ریزی مبتنی بر نظام آمار ثبتی در جمع آوری داده و استقرار پایگاه های داده یکپارچه در محورهای موضوعی سرمایه انسانی ورزشی در تهیه سند آمایش دنبال شده است، گفت: در تهیه سند آمایش ۶ مرحله طی شده که اکنون در اجرای مرحله ششم یعنی اقدامات پیش رو قرار داریم.

وی افزود: به آنچه که قول داده بودیم عمل کردیم در راستای تهیه سند آمایش ۴ هدف داشتیم: توزیع عادلانه منابع اعتباری در پیش بینی پروژه های عمرانی ورزش، تصمیم سازی در برنامه اجرایی توسعه زیر ساخت های ورزشی براساس پراکندگی ظرفیت های استعدادهای ورزشی متناسب به پهنه بندی جغرافیایی، ترسیم توزیع فراوانی اماکن ورزشی با مالکیت دولت و بخش خصوصی که هم اکنون در این زمیه سامانه ای طراحی شده است(می توانید وارد این سامانه شوید و وضعیت هر پروژه ای که علاقه مند هستید را دنبال کنید) و در نهایت ترسیم سیمای مرحله آتی توسعه یافتگی در ورزش کشور.

سجادی با بیان اینکه در این زمینه دو رویکرد را دنبال کرده ایم گفت: رویکرد اول پایه ریزی مبتنی بر نظام امار ثبتی در جمع آوری داده و استقرار پایگاه های داده یکپارچه در محورهای موضوعی سرمایه انسانی ورزش و اماکن ورزشی.

وی با بیان اینکه ۷۱ اماکن ورزشی در سامانه جامع مبین ثبت شده است، افزود: ۹۲۵ مجموعه ورزشی و ۱۱ هزار و ۶۸۸ ورزشکده داریم که از این تعداد ۷ هزار و ۵۵۹ فضای سرپوشیده و ۴ هزار و ۳۹ فضای روباز داریم و برخی هر دو هستند؛ در مجموع ۱۲ هزار و ۶۸۴ فضای ورزشی در کشور داریم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: استان فارس با داشتن هزار و ۱۹۹ مکان ورزشی دولتی ثبت شده بیشترین تعداد مکان ورزشی در کشور و استان قم نیز با داشتن ۱۵۰ مکان ورزشی دولتی ثبت شده دارای کمترین تعداد است؛ ۱۸ درصد از اماکن ثبت شده و مستقر در سامانه در مناطق روستایی و ۸۲ درصد در مناطق شهری است.

کارت زرد مجلس به وزیر ورزش

رکنا سیاسی : نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر ورزش و جوانان به سوال نماینده شیراز در خصوص علت بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی قانع نشدند.

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه)، سوال ملی روح‌الله نجابت از وزیر ورزش و جوانان پیرامون علت بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در کشور و کوتاهی در اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور با وعده‌های وزیر را بررسی کردند.

در ادامه نماینده شیراز از توضیحات وزیر قانع نشد و سوال خود را به رای گذاشت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از توضیحات وزیر قانع نشدند و بدین ترتیب وزیر ورزش و جوانان از نمایندگان کارت زرد دریافت کرد.

کدخبر: 901868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟