زارع: از تجربه مدیران در وزارت ورزش کمتر استفاده شده است/ نظری درباره استیضاح سجادی ندارم
حجم ویدیو: 58.43M | مدت زمان ویدیو: 00:06:06

رحیم زارع نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رکنا، درخصوص عملکرد حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان گفت: در رابطه ارزیابی عملکرد سجادی به دلیل اینکه کمتر از یک سال از عمر دولت می‌گذرد ارزیابی سخت است زیرا یک ریلی از قبل با اهداف از قبل تعیین شده و حالا با تغییر کابینه ریل تغییر کرده و برنامه‌های دولت جدید پیش می‌رود، انتقادهایی وجود دارد اما ارزیابی عملکرد وزیر ورزش کار سختی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم یک نقطه ضعف و انتقادی را عنوان کنیم این بوده که در چیدمان نیروی انسانی به موضوع تجربه اهمیت کمتری داده شده اما در برخی حوزه های مدیریتی دیگر نقاط قوتی وجود داشته و تلاش‌هایی در راستای پیشبرد اهداف کلان مجلس انجام شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و رییس کمیته فوتبال مجلس اظهارداشت: در کمیسیون بودجه وزارت ورزش تلاش کرد که در 27 صدم مالیات بر ارزش افزوده بودجه 1401 سهیم باشد و مجلس را در این راه همراهی کرد اما تذکراتی در حوزه‌های ملی وجود دارد اما به نظرم در کمتر از یکسال ارزیابی عملکرد مشکل است زیرا ارزیابی نتیجه محور، فرایند محور، بستر محور، انسان محور است و در بحث نیروی انسانی از تجربیات کمتر استفاده شده است. به هر شکل شرایط سختی بر ورزش حاکم است اما امیدوارم در ادامه در مسیری که طراحی کردند موفق باشند.

زارع عنوان کرد: به عنوان موافق به حمید سجادی رای دادم و دنبال سهم‌خواهی نبودم و موارد ملی را پیگیری کردم اما دخالت در هر چیزی بخصوص ورزش که بین المللی است خوب نیست. مثل بحث دخالت در اساسنامه فدراسیون‌ها که نباید اینگونه باشد و باعث حساسیت شود. باید اجازه دهند افراد شایسته بالا بیایند، دخالت‌ها هرچه کمتر شود ورزش موفق‌تر خواهد بود.

وی افزود: چه افراد ورزشی و چه غیر ورزشی برای مدیریت انتخاب شوند انتقاداتی به وی وارد است اما کشور به مدیر نیاز دارد. شاید کسی ورزشی نباشد و تحصیلاتش را نداشته باشد اما یک انسان و مدیر توانمند باشد، سابقه مدیریتی مهمتر از سابقه ورزشی است و اینکه یک مدیر سابقه ورزشی نداشته باشد و وزیر ورزش شود، بد نیست بلکه باید مدیر توانمندی باشد.

رییس کمیته فوتبال مجلس در پاسخ به این سوال که اگر کار به استیضاح وزیر ورزش بکشد شما مخالف این موضوع هستید یا موافق گفت: در حوزه‌های عمرانی و برخی امور حوزه انسانی از وزیر ورزش راضی هستم ولی در مجموع در حال حاضر در این خصوص نظری ندارم!

انتهای پیام/

کدخبر: 799636 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟