«تونل های حزب الله» زلزله ای ویرانگر برای رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری سما، مرکز پژوهش های صهیونیستی «علْما» در گزارشی اعلام کرد که حزب الله لبنان قدرت و امکانات زیرزمینی خود را که تونل های زیادی را شامل می شود افزایش داده است؛ تونل هایی که در نزدیکی مرزهای سرزمین های اشغالی سال ۱۹۴۸ قرار دارند.

در این گزارش آمده که « سیدحسن نصرالله » دبیرکل حزب الله لبنان به دنبال اقدامات غافلگیرکننده برای رژیم صهیونیستی در نبردهای پیش رو است؛ از جمله این غافلگیری ها، حفر تونل در زیر شهرک های صهیونیستی یا مراکز امنیتی است و انفجار این تونل ها خسارت ها و آسیب های سنگینی وارد خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده که با توجه به قدرت بمب های حزب الله و موقعیت آن ها در زیر زمین، انفجار آنها آثار ویرانگری مانند زلزله به دنبال خواهد داشت، بنابراین می توانند شهرک های صهیونیستی و تاسیسات امنیتی را ویران کنند.

در بخشی از این گزارش آمده که اطلاعات دقیقی درخصوص این تونل ها در دست رژیم صهیونیستی نیست، اما بعید نیست که حزب الله برای جنگ آینده چنین قدرت های ویرانگری داشته باشد.

این مرکز پژوهشی صهیونیستی همچنین آورده که چنین تونل هایی می تواند به نیروهای ویژه «رضوان» حزب الله کمک کند تا مناطق و شهرک های صهیونیستی در منطقه «الجلیل» در شمال فلسطین اشغالی را به کنترل خود در آورد.

اخیرا «اسحاق بریک»، ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم امکاناتی برای جنگ منطقه ای ایجاد نکرده است.

وی همچنین نسبت به تنش های احتمالی در جبهه شمالی سرزمین های اشغالی با لبنان و مشخصا در مقابل حزب الله لبنان هشدار داد.

بریک اضافه کرد که رژیم صهیونیستی نسبت به اقدامات بی سابقه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نگرانی های زیادی دارد.

بریک گفت که اظهارات اخیر «هرتسی هالیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز نشان می دهد که اتفاقاتی درحال رخ دادن است که ثابت می کند ارتش رژیم اسرائیل ترس ‌و نگرانی زیادی از اقدامات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله دارد.

به گفته وی، رژیم اسراییل درحال حاضر آمادگی جنگ ندارد و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، روزانه هزاران موشک به سوی اهداف صهیونیستی در سرزمین های اشغالی شلیک خواهد شد و آنها را به آتش خواهد کشید.

منبع: ایرنا

کدخبر: 901356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟