نمایندگان مخالف و موافق در تائید و رد صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت چه گفتند ؟

به گزارش رکنا  به نقل از خانه ملت ، با توجه به این که سیدابراهیم رییسی روز گذشته ( دوشنبه ) سفر خود را به چند کشور آمریکا لاتین آغاز کرده است، جلسه بررسی صلاحیت عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بنا به در خواست معاون پارلمانی رئیس جمهور و با تصمیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز بدون حضور رئیس جمهور و با حضور معاون اول دولت و ریاست محمد باقر قالیباف تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه نامه معرفی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اعلام وصول شد.

نظری مخالف با وزیر پیشنهادی : برنامه شما برای واردات خودروهای کارکرده چیست؟

سیدغنی نظری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

در ادامه این جلسه سیدغنی نظری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت علی‌آبادی به عنوان مخالف  گفت که وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ای برای توجه به مناطق محروم ندارد، سوال این است آیا قرار است همچنان شرکت‌های بزرگ در مناطق محروم سرمایه‌ گذاری نکنند؟

وی با طرح این پرسش که برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برای افزایش رایزن فرهنگی چیست؟ گفت: آیا شما با واردات خودرو مقابله می‌کنید؟ برنامه شما برای واردات خودروهای کارکرده چیست؟ شما برای تامین کالاهای داخلی و تولید داخل چه برنامه‌ای دارید؟ مردم به خصوص زوج‌های جوان در تامین کالاهای خانگی با مشکل مواجه هستند.

نظری در ادامه  اظهار کرد : در برنامه‌های آقای علی‌آبادی بی توجهی به مناطق محروم و مظلوم دیده می شود آیا قرار است شرکت های بزرگی چون ایدرو و ایمیدرو همچنان در شهرهای توسعه یافته سرمایه‌گذاری کنند و توجهی به شهرهای محروم نداشته باشند؟ آیا دنبال آن هستند که پول های خود را افزایش دهند؟ آیا باز هم شهر های مظلوم و محروم از صنایع محروم می مانند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: آقای علی آبادی گفته من نیرو با خود می آورم این در حالی است که اتوبوسی نیرو آوردن برای کشور سم مهلک است از نیروهای خوش سابقه داخل دستگاه ها هم استفاده کنید.

نظری درباره موضوع لوازم خانگی گفت: باید برنامه‌ای فراهم شود تا زوج های جوان بتوانند لوازم خانگی با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنند نباید اجازه بدهید شرکت های تولید لوازم خانگی دهانه ممنوعیت واردات محصولات خود را با هر کیفیت و قیمتی که میخواهند ارائه کنند.

 محمود زاده مخالف با وزیر پیشنهادی : خانواده شما سالها ساکن آلمان بوده اند و آیا تابعیت آلمانی آنها را تایید می کنید؟

جلال محمودزاده نماینده  مردم مهاباد (آذربایجان غربی ) در مجلس شورای اسلامی

 در ادامه جلال محمود زاده نماینده مردم مهاباد در مخالفت با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت گفت: دایره انتخاب وزیران دولت یازدهم به حدی کوچک است که با کمبود نیرو مواجه هستند انتخاب وزرا از دانشگاه امام صادق و آستان قدس این دایره را محدود کرده است.

وی خطاب به علی آبادی گفت: شما که سابقه نظامی دارید به جای وزارت صمت در مسئولیت های قبلی حضور یابید.اشاره دقیقی در برنامه هایتان در مورد خودرو سازی نکردید.

وی افزود: هر وزیری که برای وزارت صمت پیشنهاد می شود برنامه های خود را برای ساماندهی بازار خودرو به صورت دقیق ذکر می کرد اما بعد از احراز مسئولیت در دام مافیای خودروسازی می افتاد شما که حتی برنامه های خود در حوزه خودرو و ارتقای این صنعت را دقیقاً اعلام نکرده اید از کجا معلوم که بعد از احراز پست وزارت در دام مافیا های خودروسازی نیفتید؟

محمودزاده با اشاره به برگزاری جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی در صبح امروز گفت: در این جلسه شما تنها ۹۱ رای از نمایندگان هم فکر خود اخذ کرده اید آیا به این فکر کرده اید که چرا نتوانسته اید از نمایندگان هم نظر خود رای کامل بگیرید؟

وی به موضوع مدرک دانشگاهی علی آقایی اشاره و اظهار کرد: آقای علی‌آبادی مدرک تحصیلی شما چیست؟ شما سال ۵۸ وارد دانشگاه شده و سال ۶۸ فارغ التحصیل شده اید یعنی ۱۰ سال دوره تحصیل شما طول کشیده است؟ آقای روستا آزاد ۱۶ سال بعد از فارغ التحصیلی شما و زمانی که رئیس دانشگاه شریف شد مدرک شما را امضا کرد، مدرک فوق لیسانس شما با یک برگ کاغذ معمولی و بدون سربرگ صادر شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: آقای علی آبادی آیا این صحت دارد که خانواده شما سالها ساکن آلمان بوده اند و آیا تابعیت آلمانی آنها را تایید می کنید؟ آیا صحت دارد که شما برای مدیر بخش خاورمیانه شدن شرکت زیمنس آلمان تلاش می کرده اید؟

وی با اشاره به موضوع خودروسازی در کشور گفت: همه مردم از خودروهای بی‌کیفیت می نالند هر روز شاهد کشته شدن هزاران نفر از مردم بیگناه در جاده ها به خاطر خودروهای بی‌کیفیت و غیر استاندارد داخلی هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به موضوع معادن اشاره کرد و گفت: در بخش معادن خام‌فروشی بیداد می کند کشورهای همسایه محصولات معدنی خام ما را می‌برند و به نام خود فرآوری و صادر می کنند این در حالی است که خام فروشی محصولات معدنی جاده ها و محیط زیست را نابود می کند و هیچ ارزش افزوده برای کشور ندارد که در برنامه‌های علی آبادی برنامه خاصی برای ساماندهی صنایع معدنی ندیدم و مشخص نیست که قرار است چه ارزش افزوده برای معادن و مواد معدنی ایجاد کند.

محمودزاده تاکید کرد: آقای علی آبادی آیا شما از حقوق نجومی برخوردار بوده و آیا دریافت حقوق ۶۰۰ میلیون تومانی صحت دارد؟

عسگری مخالف با وزیر پیشنهادی : تجربه رئیس کل سابق بانک مرکزی را فراموش نکنید

مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی

مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز  به عنوان مخالف گفت: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت مدیری موفق در یک بنگاه بزرگ صنعتی است اما در کلید واژه‌هایی که در برنامه‌های خود تاکید داشته است نشان می‌دهد که تفکر ایشان شباهت زیادی با تفکر اقتصاد سرمایه داری دارد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود وزیر پیشنهادی نسبت خود را با تفکر اقتصاد نئولیبرال مشخص کند. آیا برای مدیریت خود از صاحبان این تفکر و حلقه نیاوران بهره‌ خواهند برد؟ بنده راجع به ارز از ایشان سوال کردم و ایشان تاکید داشتند که نرخ ارز را به نرخ بازار آزاد تک نرخی خواهند کرد. سوال این است که با کدام بازار قرار است تک نرخی شود؟ تجربه رئیس کل سابق بانک مرکزی را فراموش نکنید.

وی در ادامه تاکید کرد: ایشان از حذف قیمت گذاری دستور سخن گفتند کدام بازار بزرگ و صنایع بزرگ ما به طور کامل رقابتی هستند که بخواهند قیمت گذاری دستوری حذف شود. در بحث یارانه پنهان نیز باید بگویم که این واژه جعلی محصول یکسری پیش فرض‌ها است. این یک بیماری در اقتصاد است که باید درمان شود نه این‌که به آن رسمیت بخشیده شود.

عسگری گفت: اکنون در فروردین‌ماه تورم نقطه‌ای کل به ۷۰ درصد رسیده و تورم نقطه‌ای خوراکی‌ها به ۹۰ درصد رسیده است. بیش از ۷۰ درصد از سپرده‌های کشور در اختیار ۱.۵ درصد از سپرده گذاران است. آیا وزارت صنعت، معدن و تجارت شما می‌خواهد طرف مردم بایستد یا سمت اقتصاد سرمایه‌ داری و ۱.۵ درصدی که روز به روز سر به سر می‌شود.

زاهدی موافق با وزیر پیشنهادی : بیش از ۱۰ سال به عنوان مدیر موفق بخش خصوصی بوده است

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، آشنایی خوبی با بخش خصوصی دارد.

به گزارش رکنا  ، محمدمهدی زاهدی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان موافق بیان کرد: علی آبادی کسی است که سال ها در دوران جنگ حضور داشته و در بهترین دانشگاه های کشور تحصیل کرده و باید قدردان چنین مدیران و افراد خبره، تیزهوش و فهیم باشیم.

وی افزود: از جمله سوابق خدمتی ایشان حضور و مدیریت در ابرپروژه هایی مانند پل سازی، سد سازی، ساخت نیروگاه های پیشرفته و صنایع ریلی پیشرفته و شروع عملیات برای تولید خودروهای برقی همراه با بهره برداری، بهره وری و بهینه سازی بر اساس فناوری های نوین است که یکی از ویژگی های مهم وزیر پیشنهادی صمت است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ۵۰ درصد جی.دی.پی کشور را در وزارت صمت می بینیم و قسمت عمده ای از حوزه خصوصی کشور و بازار ما در آن قرار دارد و همچنین بازار ارز به صورت مستقیم و غیرمستقیم به نوعی با این حوزه مرتبط است که علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و در رابطه با ارتباط گیری با بخش خصوصی بیش از ۱۰ سال به عنوان مدیر موفق بخش خصوصی بوده است و کسی است که ضمن آنکه به مسائل و مشکلات دولت آشنایی دارد با بخش خصوصی نیز کاملا نزدیک بوده و این پیام مثبتی برای دفاع از ایشان است.

حبیب‌الله دهمرده موافق با وزیر پیشنهادی :  علی‌آبادی اهل رانت و باج دادن نیست

حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی

در ادامه این جلسه نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برنامه علمی و کارشناسی دارد، گفت: علی‌ آبادی شجاع است و اهل رانت و باج دادن نیست.

وی افزود : حبیب‌الله دهمرده در جلسه علنی امروز( سه شنبه ) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان موافق تصریح کرد: آقای علی آبادی را چند سال است که می‌شناسم او دارای برنامه علمی و کارشناسی کوتاه، میان و بلند مدت است و افق دید وسیعی دارد.

وی اضافه کرد: علی آبادی ریسک پذیری و خطر پذیری را در دستور کار دارد، او شجاع است و می‌تواند «نه» بگوید و اهل رانت و باج دادن نیست و عملیاتی کار می‌کند.

نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که علی آبادی وعده استفاده از معادن سیستان را داده است، گفت: بنده برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را مطالعه کرده و او را می‌شناسم اهل ابتکار، نوآوری و شجاعت است و برنامه‌هایش هم مبتنی بر واقعیت است لذا از نمایندگان می‌خواهم که به او رای دهند.

 گودرزوند موافق با وزیر پیشنهادی : برخی بدون خواندن برنامه وزیر پیشنهادی مخالفت می‌کنند

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودباردرمجلس

نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی نمایندگان بدون آنکه حتی یک خط از برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را خوانده باشند با آن مخالفت کرده و مجلس را متهم می‌کنند.

مهرداد گودرزوند در جلسه علنی امروز( سه شنبه ) و در جریان بررسی صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان موافق تصریح کرد: آقای علی آبادی فردی توانمند در بعد اجرایی و عملکردی است اما برخی بدون آنکه یک صفحه از برنامه‌های او را خوانده باشند با او مخالفت کرده و حتی مجلس شورای اسلامی را متهم می‌کنند. نباید منافع شخصی را بر منافع مردم ترجیح دهیم که این ظلم به مردم است.

وی ادامه داد: ای کاش یکبار برنامه‌های آقای علی آبادی را می‌خواندید و بعد مخالفت می‌کردید، حرف‌هایی که زده شد هیچ کدام همخوانی با برنامه‌های علی آبادی ندارد. نباید تسلیم جوسازی‌ها شوید.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که علی آبادی دارای برنامه کمی و کیفی است، اظهار کرد: آقای علی آبادی سوابق تحصیلی بالایی دارد و در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور درس خوانده چرا بحث دانشگاه امام صادق را می‌کنید مگر چه تفاوتی با دیگر دانشگاه‌ها دارد.

گودرزوند با بیان این‌که علی آبادی دارای سوابق اجرایی متعددی در بخش صنعت است، گفت: او عملکرد خوبی در بخش خصوصی داشته و می‌تواند تعامل و همکاری بین بخش خصوصی و دولتی فراهم کرده و آن را به عنوان نقطه کانونی ایجاد کند.

وی با بیان این‌که علی آبادی می‌تواند در عرصه صنعت موثر باشد، تصریح کرد: شاخص‌هایی همچون صداقت، شفافیت و جامعیت و انسانیت در برنامه‌های علی آبادی است که باید به آن توجه شود.

کدخبر: 900421 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟