بی‌اثرسازی تحریم در اقتصاد موثرترین راه مقابله با تحریم‌ها است

به گزارش  رکنا به نقل از ریاست جمهوری ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آخرین برنامه از روز اول سفر رسمی به ونزوئلا ، در نشست مشترک بازرگانان دو کشور، تقویت ‌فعالیت‌ها و همکاری‌های دانش‌بنیان را از جمله اقدامات مهم در حوزه اقتصادی دانست و بر ضرورت ایجاد دفتر فناوری در ونزوئلا تاکید کرد.

وی بی‌اثرسازی تحریم و قدرتمندشدن در حوزه اقتصادی را موثرترین راه مقابله با تحریم ها دانست و خاطرنشان کرد: جوانان ایرانی به‌وسیله شرکت‌های دانش‌بنیان از تحریم‌ها فرصت ساختند و توانستند ایران را در برابر تکانه‌ها به آرامش و ثبات برسانند.

وی روابط میان ایران و ونزوئلا را بسیار خوب توصیف و تصریح کرد: در جهت تسهیل و تسریع توسعه مبادلات اقتصادی، با اجرای توافقات انجام شده، موانع گمرکی، بانکی ‌و تعرفه‌ای مرتفع خواهد شد.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که «ظرفیت‌های به‌کار گرفته نشده قابل ملاحظه‌ای برای افزایش مبادلات اقتصادی میان ایران و ونزوئلا وجود دارد»، راه تحق مناسبات20 میلیارد دلاری را فعالیت و سرمایه‌گذاری جدی میان دو کشور عنوان کرد.

وی وظایف سفرای ایران، دفاتر بازرگانی، خانه علم و فناوری و تمامی بخش‌های فعال در حوزه‌های صنعت، معدن و امور بانکی را تسهیل امور تجاری میان دو کشور و حل مشکلات شرکت‌های ایرانی دانست.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آخرین برنامه از روز اول سفر رسمی به ونزوئلا ، در نشست مشترک بازرگانان دو کشور

کدخبر: 900372 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟