شهید سلیمانی و سیمون بولیوار؛ قهرمانان مبارزه با سلطه و امپریالیسم

به گزارش  رکنا به نقل از ریاست جمهوری ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی در جریان سفر رسمی به ونزوئلا ، در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور، با تشکر از استقبال گرم دولت و مردم ونزوئلا، روابط دو کشور را راهبردی توصیف و تصریح کرد: با وجود گسترش روابط ایران و ونزوئلا در سال‌های اخیر، ظرفیت‌های متنوع متقابل ایجاب می‌کند توافقات دو کشور هر چه سریع‌تر اجرایی و روابط فیمابین به سطوح بالاتری ارتقا یابد.

رئیسی با اشاره به توانمندی‌های کشورمان در عرصه صدور خدمات فنی-مهندسی و فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی، خاطرنشان کرد: ملت ایران به‌واسطه ایستادگی در برابر نظام سلطه و غلبه بر تحریم‌ها تجربیات و دستاوردهای ارزشمندی در زمینه علمی و فناوری به‌دست آورده است که می‌تواند این دستاوردها را با ونزوئلا تبادل کند.

رئیس جمهور با اشاره به هدفگذاری حجم تبادلات دو کشور تا 10 میلیارد دلار در میان‌ مدت تاکید کرد که این رقم می‌تواند در گام بعدی تا 20 میلیارد دلار نیز افزایش یابد.

رئیسی با تاکید بر فعال‌تر شدن خطوط کشتیرانی میان دو کشور، گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های صنعتی، معدنی، انرژی و مسائل پولی و بانکی را در تعمیق و تقویت روابط دو کشور حائز اهمیت دانست.

رئیس جمهور با بیان اینکه نظام جدیدی در جهان در حال شکل‌گیری است، آینده این تحولات را به نفع کشورهای آزادی‌خواه و مستقل جهان دانست.

نیکلاس مادورو : کشورها در برابر زیاده‌خواهی مستکبران ایستادگی کردند

نیکلاس مادورو ، رئیس جمهور ونزوئلا نیز در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور با تمجید از سابقه روابط راهبردی تهران و کاراکاس، از عزم خود و اعضای کابینه این کشور برای آغاز دور جدیدی از تلاش‌ها و اقدامات برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی با اشاره به تلاش‌های ایران و ونزوئلا برای کاهش وابستگی اقتصادی به درآمدهای نفتی و در نتیجه افزایش مقاومت اقتصاد دو کشور در برابر تکانه‌های خارجی گفت: در جهان جدیدی که در حال شکل‌گیری است، امپریالیسم در حال سقوط بوده و کشورهایی که در برابر زیاده‌خواهی مستکبران مقاومت و ایستادگی کردند در آستانه پیروزی قرار دارند.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین با ابراز خرسندی از فعال شدن دوباره شرکت‌های صنعتی ایرانی همچون تراکتورسازی و خودروسازی در ونزوئلا، بر تلاش برای تحقق هدف‌گذاری افزایش حجم تبادلات تجاری دو کشور به رقم 10 میلیارد دلار تاکید کرد.

ضرورت راه‌اندازی خط هوایی مستقیم و تقویت خطوط کشتیرانی برای افزایش مبادلات تجاری

مادورو با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی خط هوایی مستقیم بین دو کشور و نیز تقویت خطوط کشتیرانی برای افزایش مبادلات تجاری میان ایران و ونزوئلا گفت: دو کشور در حوزه گردشگری، کشاورزی و دامپروری ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری دارند.

وی همچنین سرمایه‌گذاری ایران در استخراج طلا در ونزوئلا و همکاری شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های صنعتی با این کشور را روابط برد- برد برای دو طرف دانست.

در نشست هیات‌های عالی‌رتبه ایران و ونزوئلا، روسای جمهور دو کشور شهید «حاج قاسم سلیمانی» و «سیمون بولیوار» سیاستمدار فقید ونزوئلایی را قهرمانان مبارزه با سلطه و امپریالیسم خواندند.

کدخبر: 900354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟