حضور ۳۰۰ میهمان خارجی در مراسم سالگرد ارتحال امام / ایجاد؛ بیمارستان های صحرایی در محوطه حرم

 به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ،  حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری پیش از ظهرامروز ( دوشنبه ۸ خرداد) در نشست خبری تشریح آخرین اقدامات مرتبط با مراسم بزرگداشت چهاردهم خرداد؛ سالگرد ارتحال امام خمینی اظهارکرد: پیام جمهوری اسلامی این است که باید در همه صحنه‌ها عبادت خدا باشد، هر کار خوبی که از انسان سر بزند نشان‌دهنده عبادت خداوند است.

وی با بیان این‌که «به تعبیر مقام معظم رهبری ، امام خمینی( ره) روح جمهوری اسلامی است و باید این امر مهم را در انقلاب‌مان جستجو کنیم»، افزود: تجلیل واقعی از امام این است که در هر مناسبتی زیر یک شعار گرد هم آییم و آن شعار را تجزیه و تحلیل کنیم.

وی عنوان کرد: شور و حال مراسم بزرگداشت امام راحل را پس از کرونا شاهد هستیم، در مورد امام سه محور می‌تواند اساس بحث باشد ؛ محور اول خصوصیت و ویژگی های فردی ایشان ، محور دوم اهداف و محور سوم دستاورد ملموس مبارزه امام و یاران ایشان است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) با بیان این‌که« ۳۰۰ میهمان خارجی در مراسم سالگرد ارتحال امام شرکت می‌کنند» ، ادامه داد: بیش از ۷۰۰ هزار نفر درخواست عزیمت به تهران برای شرکت در این مراسم را دارند و پیش‌بینی حضور یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری را در این مراسم داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خبرنگاران از ۲۶ رسانه بین‌المللی از لبنان ، چین ، روسیه ، عراق ، آمریکا ، ژاپن ، انگلستان برای پوشش مراسم می‌آیند.

وی افزود: مراسم از ساعت هشت صبح شروع می‌شود و سخنرانی مقام معظم رهبری ساعت ۹ صبح آغاز می شود و همچنین شب سالگرد ارتحال ساعت ۲۰:۳۰ برنامه رسمی داریم و رئیس جمهور سخنران این مراسم خواهد بود.

انصاری یادآور شد: کلیه وزارت خانه های دولت با ما همکاری خوبی داشتند ، اما از وزارت خارجه که کار میهمامان خارجی و هماهنگی سفرا و سفارت خانه های ایران در کشورهای مختلف داشتند تشکر کنم؛ کارهای فرهنگی با ۲۰ زبان خارجی انجام دادند که جای تقدیر دارد ؛ جا دارد از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بابت تشکیل ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال در استان‌ها تقدیر و تشکر کنم.

وی خاطر نشان کرد: زائران ما از روزی که می آیند تا روزی که می روند تحت خدمات پزشکی ما هستند و بیمارستان های دولتی و بخشی از بیمارستان های خصوصی آماده پذیرش هستند ؛ بیمارستان های صحرایی در محوطه حرم حتی برای جراحی های محدود ایجاد شده و وزرات بهداشت ، ارتش و شهرداری تهران امکانات خود را مستقر کرده اند.

وی افزود: کانال ها و ایستگاه های یخ برای گرمازدگی درنظر گرفته ایم و پارکینگ های زیادی احداث کردیم و بالغ بر ۲۰ هزار اتوبوس باید در پارکینگ ها مستقر کنیم.

دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد امام راحل خاطرنشان کرد: کریدورهای مخصوص برای تردد از پارکینگ تا حرم و ویلچرها برای معلولان در نظر گرفته شده است و برخی خودروهای برقی هم برای حمل و نقل خواهیم داشت ؛ اورژانس ، آتش‌نشانی و هلال احمر هم در بخش‌های مختلف فعال هستند.

کدخبر: 896583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟