اگر مرغ ۶۰ هزار تومانی جایی توزیع می شود آدرس آن را بدهید/ اقتصاد چکشی در هیچ جای دنیا جواب نداده است

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، جلال محمود زاده با بیان اینکه اقتصاد چکشی و اجباری در هیچ جای دنیا جواب نداده است، اظهار کرد: اینکه مرغ با قیمت ۸۰هزارتومان هم به دست مردم نمی‌رسد، جای سوال دارد و مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل حذف یارانه به نهادهای دامی اظهار کرد: از زمانی که ارائه ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده های دامی قطع شد، یکدفعه نهاده های دامی، مثلاً محصولی به نام ذرت از قیمت ۱۸۰۰ تومان به ۱۹ هزار تومان رسید و یا اینکه محصولی همچون کنجاله سویا از ۲۵۰۰ تومان به رقم ۲۴ هزار تومان رسید؛ بنابراین، وقتی قیمت نهاده ها سر به فلک کشید، مشکلات زیاد شد.

محمود زاده با بیان اینکه مرغ داران برای تهیه نهاده‌های دامی با قیمت بالا نیاز به نقدینگی دارند ،تاکید کرد: به واقع یک مرغ دار باید دو و نیم میلیارد تومان نقدینگی داشته باشد تا برود و نهاده لازم فعالیت خود را تامین کند که متاسفانه مرغداران نقدینگی لازم را در دست ندارند، از سوی دیگر بانک ها به این مرغداران تسهیلات لازم را ارائه نمی دهند. از این روی، این سلسله عوامل باعث شده تا تعداد زیادی از مرغداران از چرخه تولید خارج شده و مرغداری‌ها دیگر جوجه ریزی نکنند.

 

کدخبر: 888676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟