نظر نمایندگان درباره استیضاح وزیر صمت

به گزارش رکنا، علیرضا عباسی نماینده کرج: مشکلات فعلی در صنعت خودرو محصول عملکرد دولت قبلی است. عملکرد فاطمی امین قابل دفاع است و به او نمره مثبت می‌دهم.

علی آذری نماینده فاروج و قوچان: مشکلات صنعت خودرو در کشور منحصر به وزارت صمت نیست. رشد بخش صنعت پس از سال‌ها در دولت سیزدهم دو رقمی شد و وزیر صمت موفق عمل کرده است.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد: تولید خودرو در سال های اخیر ۳۹ درصد رشد داشته است؛ نمایندگان در سال پایانی مجلس یازدهم دست به کارها و اقدامات احساسی نزنند.

حسن محمدیاری نماینده تالش و رضوان: شرایط بازار خودرو و چالش‌هایی که در بخش‌های صنعت،‌ معدن و تجارت وجود دارد فقط متوجه وزیر صمت نیست بلکه سایر نهادها با عملکرد خود بر بازار خودرو اثرگذار بوده‌اند؛ بخش صنعت روند رو به رشد داشته است.

 حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده کنگان: فاطمی‌ امین در همه موضوعات مرتبط با این وزارتخانه موفق عمل کرده است و ساختار وزارت صمت باید تغییر کند.

علیرضا منادی نماینده تبریز: برای ارزیابی وزارت صنعت باید عملکرد تمام بخش‌های آن را مورد توجه قرار داد و وضعیت بازار خودرو و تولید خودرو به تنهایی نمی‌تواند معیار عملکرد این وزارتخانه باشد.

 بهروز محبی نماینده سبزوار: آمار بخش صنعت در دولت سیزدهم رشد خوبی داشته است اما این حرکت باید شتاب بیشتری بگیرد؛ وزارت صمت به تنهایی متولی حوزه خودرو نیست.

 علی خضریان نماینده تهران: اکنون بیشتر از هر زمان دیگری وقت هم‌افزایی است. اگر قرار باشد تنش بین این سه قوه مانع از کاهش تورم یا سبب آسیب به تولید شود، چنین اقدامی با هر توجیه قانونی حتماً در راستای منویات مقام معظم رهبری نیست.

فریدون عباسی نماینده کازرون : وزرا فرصت کافی نداشته‌اند تا به برنامه‌های خود عمل کنند؛ ما حداقل باید دو سال به وزرا فرصت دهیم تا بتوانند کار انجام دهند.

سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده سنقر: دولت اگر ببیند برخی مدیران توقعات را برآورده نکرده‌اند، خود اقدام کرده و نگذاشته است کار به استیضاح مجلس برسد و خود کابینه را ترمیم کرده است.

استیضاح وزیر صمت راهکار برون‌رفت از مشکلات نیست 

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز: مشکلات بخش خودرو منحصر به وزارت صمت نیست و مجموعه‌ای از برنامه‌ها، سیاست‌ها و قوانین باید اصلاح شوند تا بازار خودرو سامان یابد؛ استیضاح راهگشا نیست و مشکلات مردم را بیشتر می‌کند.

علی‌اکبر علیزاده نماینده دامغان: استیضاح‌کنندگان فاطمی‌امین بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی قوا را گوش دهند و آن را عملیاتی سازند؛ استیضاح استیضاح وزیر صمت ظلم به دولت سیزدهم است و باید از دستور کار مجلس خارج شود.

محمد صفایی دلویی نماینده گناباد: علت اصلی نوسانات قیمت خودرو نتیجه عمل بخشهای مختلف و از جمله نوسانات نرخ ارز است. در شرایط فعلی تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت که از وزرای موفق این دولت است، صحیح نیست؛ رأی مخالف می‌دهم.

مهرداد ویس‌کرمی نماینده خرم‌آباد: وضعیت کنونی بازار خودرو فرابخشی است و در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور ریشه دارد. حل مشکلات صنعت و بازار خودو نیازمند کار فراقوه‌ای است؛ کنار گذاشتن وزیر صمت مشکلات را حل نمی‌کند.

کیوان مرادیان نماینده قائمشهر: بهتر است مخالفان دولت، رشد بخش صنعت به میزان ۱۱.۶ درصد که در پاییز پارسال حاصل شد را هم ببینند؛ حذف و استیضاح راهکار رفع مشکلات نیست.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری نماینده بروجن: با استیضاح وزیر صمت وضعیت خودرو سامان پیدا نمی‌کند و تحولی در وزارت صمت ایجاد نخواهد شد.

رضا آریانپور نماینده مینودشت: نقش و اختیار وزارت صمت در حوزه خودرو ۲۰ درصد بیشتر نیست؛ بازار خودرو با استیضاح وزیر صمت سامان نمی‌گیرد.

بابایی کارنامی نماینده ساری: فاطمی امین یکی از وزرای خوب و موثر در کابینه دولت سیزدهم است. او می‌تواند در جلسه استیضاح در کنار دفاع از عملکرد این وزارتخانه، به بیان حقایق درباره بازار خودرو و عوامل موثر بر آن بپردازد.

علی‌اکبر کریمی نماینده اراک: در طرح استیضاح باید ضرورت ها و واقعیت های حاکم و نیز مسایل و مشکلاتی که در هر وزارتخانه وجود دارد، در نظر گرفته شود تا یک دستگاه اجرایی در مسیر انجام وظایف خود دچار مشکل نشود.

حجت‌الاسلام محمد صفری نماینده رودسر: حل مشکل بازار خودرو به تنهایی از عهده وزارت صمت خارج است؛ دولت و همه نهادهای مرتبط باید برای سامان بخشیدن به بازار خودرو وارد میدان شوند تا شبکه‌های مافیایی در این بخش شناسایی و قیمت خودروها متعادل شود. دولت سیزدهم میراث دار عقب‌ماندگی‌های گذشته است.

رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان: آیت‌الله رئیسی عملکرد اعضای هیأت دولت را رصد می‌کند و اگر در حوزه‌ای عملکرد را ضعیف باشد، خود وارد عمل می‌شود در این صورت هم نیازی به طرح استیضاح و سؤال از وزیر نیست.

سیدمحمد پاکمهر نماینده بجنورد: وزارت صمت از لحاظ گستردگی فعالیت، از وزارتخانه‌های مهم محسوب می‌شود که با زندگی مردم در ارتباط است و هر تغییر در این وزارتخانه موجب تغییر در امور اساسی مردم می‌شود.

هادی بیگی‌نژاد نماینده ملایر: حل مسأله صنعت خودرو با استیضاح وزیر صمت حل نمی‌شود؛ باید به فاطمی‌امین فرصت داد.

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر: دولت و مجلس هر دو با یکدیگر راهکاری برای برون رفت از مشکل پیش آمده پیدا کنند؛ نباید مشکلات به گردن دیگران انداخته شود.

مجتبی یوسفی نماینده اهواز : با توجه به مقابله برخی نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز با مصوبه مجلس برای واردات خودروی خارجی، بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت را به تنهایی نباید پاسخگوی شرایط بازار خودرو دانست.

کدخبر: 887687 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟