استاندار فارس: مدیران در تسهیل امر فرزندآوری نوآوری عمل کنند

به گزارش رکنا، دکتر محمدهادی ایمانیه عصر سه‌شنبه 5 اردیبهشت در اولین جلسه شورای اداری فارس در سال 1402، ضمن اعلام گزارشی از اقدامات سال گذشته در بخش‌های مختلف، کسب جایگاه اول در موضوع نهضت ملی مسکن را یک دستاورد مهم دانست و خاطرنشان کرد که سال گذشته با تلاش‌های انجام شده بسیاری از پروژه‌ها از رکود چندین ساله خارج و بالغ بر 100 نقطه پُرحادثه فارس رفع شد.

ایمانیه با بیان اینکه فارس بهترین عملکرد و مدیریت را در مواجهه با اغتشاشات داشت، حرکت جدی در مبحث تامین آب شرب روستاها و رفع تنش و بحران آبی صدها روستا، توسعه چشمگیر در میزان آسفالت معابر روستایی و رسیدن خط دوم انتقال آب درودزن به شیراز را بخشی از دستاوردهای سال گذشته برشمرد.

استاندار فارس عملکرد این استان در بحث ستاد تسهیلات سفر را خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: برابر آمارها و علیرغم رشد 20 درصدی سفر، شاهد کاهش 19 درصدی حوادث منجر به فوت در این ایام بودیم.

ایمانیه خواستار پیگیری جدی مصوبات سفر هیئت دولت و همچنین مصوبات سفرهای شهرستانی خود شد و اضافه کرد که دور دوم سفرهای شهرستانی آغاز خواهد شد و اولویت با نقاطی است که مصوبات دور اول را اجرایی کرده باشند.

استاندار فارس از مدیران این استان خواست که در تسهیل امر ازدواج و فرزندآوری ، با خلاقیت و نوآوری عمل کنند و گفت: این موضوع اگرچه مسئولیت اداری مدیران نیست اما وظیفه دینی و شرعی و اجتماعی همگان است.

ایمانیه با بیان اینکه فارس سال گذشته در بحث تنظیم بازار الگو بود، گفت: در موضوع مدیریت فضای بداخلاقی که دشمنان به بهانه فوت خانم امینی ایجاد و دنبال کردند، فارس با ابتکار سامانه "مردم‌رسی" را ایجاد کرد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد که اکنون این سامانه علاوه بر موضوع حجاب، دریافت گزارش‌هایی در خصوص گرانفروشی، زمین‌خواری و قطع درختان را هم دریافت و این موضوعات را دنبال می‌کنند تا کسی فکر نکند مسئولان تنها نسبت به حجاب حساسیت دارند.

ایمانیه خواستار توجه همه دستگاه‌های اجرایی به مستندسازی دستاوردهای سال‌های پس از انقلاب و مقایسه آمارها با دوره قبل از آن شد و تاکید کرد که این اقدام از ملزومات انجام جهاد تبیین است.

وی با توصیه به همه مدیران و فرمانداران برای توجه به مبحث کتاب و کتابخوانی، گفت: اینکه 20 شهر در فارس فاقد کتابخانه عمومی ست، جای نقد دارد، لذا فرمانداران از هم ظرفیت استفاده کنند و استانداری هم حمایت و کمک خواهد کرد.

ایمانیه یکی از اقدامات مهم فارس در زمینه کتابخوانی را راه‌اندازی کتابخانه سیار اعلام و اضافه کرد که در طرح نهضت ملی مسکن نیز در کنار ساخت واحدهای مسکونی، احداث 5 زیرساخت شامل مدرسه، کتابخانه، فضای ورزشی، فضای تفریحی و مسجد مد نظر قرار گرفته است.

استاندار فارس خواستار همراهی آموزش و پرورش برای اجرای طرح زنگ مطالعه مورد تاکید مقام معظم رهبری و برگزاری جشنواره طعم کتاب با محوریت عشایر شد و گفت: برای تکمیل 12 پروژه باقیمانده اداره کل کتابخانه‌ها در استان آماده هستیم.

ایمانیه همچنین برای آغاز عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی شیراز نیز اعلام آمادگی کرد و گفت: باید به دنبال سازوکارهای مناسبی برای ایجاد کتابخانه و کتابفروشی از طریق تخفیف عوارض و مالیات و ... باشیم.

استاندار فارس همچنین از فرمانداران خواست که همه پروژه‌های کلنگ زنی شده در ایام دهه فجر سال گذشته را حداکثر تا پایان اردیبهشت عملیاتی کنند.

کدخبر: 887665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟