قالیباف: درباره حجاب از روش های غلط درس گرفتیم / غرب‌گرایان داخلی به مبانی انسانی و آزادی پایبند نیستند

به گزارش رکنا، محمدباقر قالیباف عصر سه شنبه در نشست زنان و مشارکت سیاسی با حضور جمعی از بانوان فعال در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی، به همت معاونت بانوان شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت:   زن رکن رکین خانواده است و خانواده اساس پیشرفت جامعه در همه ابعاد خود است و مهم‌ترین بحث پیشرفت در جامعه بدون شک منابع انسانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بخش‌های مهم صحبت‌های قالیباف را در ادامه می‌خوانید:

غرب‌گرایان داخلی نیز در اتفاقی که سال گذشته در کشور افتاد و شعار «زن، زندگی، آزادی» داده شد به هیچ کدام از مبانی فرهنگ دینی، اخلاقی، انسانی و آزادی پایبند نبودند. 

آن‌ها پا روی همه باور‌های دینی، اخلاقی، سنت‌ها و عرف جامعه از جمله قرآن، مسجد و هویت گذاشته و بر آن‌ها تاختند. جالب است که باز هم شعار «زن، زندگی، آزادی» می‌دهند، اما اقدامات آن‌ها هیچ نسبتی با آن ندارد.

 امروز ۴۰ درصد اعضای هیأت علمی را بانوان تشکیل می‌دهند و حدود ۲۰ درصد مدیران در سطوح مختلف از زنان هستند و در برخی گرایش‌ها تا ۶۰ درصد دانشجویان دختران هستند؛ البته برخی نقد‌های ما همین است که در برنامه‌ریزی دچار اشکالاتی می‌شویم که ۶۰ درصد بانوان در دانشگاه هستند، اما چاره اندیشی نمی‌شود که با ظرفیت‌ها و توقعات موجود چه برنامه‌ای برای خروجی آن داریم.

در کنار آن نگاه، این باور را داریم که زن رکن رکین خانواده است و خانواده اساس پیشرفت جامعه در همه ابعاد خود است و مهم‌ترین بحث پیشرفت در جامعه بدون شک منابع انسانی است.

 در تربیت این منابع انسانی نقش مادران و زنان بی‌نظیر است و کس دیگری نمی‌تواند آن را انجام دهد البته این به این معنا نیست که کار مادران صرفا فرزندآوری باشد؛ این صحبت‌ها متناقض نیست بلکه شاید در ظاهر در تضاد باشند، اما همان دوگانه‌هایی هستند که مکمل هم هستند.

 کارنامه و نگاه انقلاب اسلامی و فرصت‌هایی که به معنای واقعی کلمه برای زنان در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد را بنگرید که در آن موضوعات اساسی و اصلی زنان مورد توجه بوده است. در این حوزه نقد‌هایی داشته و داریم، اما موضوعات اصلی ما این نیست و موضوعات فرعی است که روی کار‌های اساسی، دقیق و اصلی ما که در حوزه زنان انجام پذیرفت، سایه افکند.

بعد از تصویب کلیات طرح ارتقای امنیت زنان، موضوع در حال بررسی در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه است که اگر اشکالات و ایراداتی دارد باید از این فرصت استفاده کرده و ایرادات آن را با ارائه پیشنهادات برطرف کنیم، اما متأسفانه گاهی نقد‌های غیرمنصفانه‌ای از آن صورت می‌گیرد که رنگ و بوی خدایی ندارد؛ این منطق که فقط کار خود را کار بدانیم و به کار دیگران اهمیت ندهیم کار جبهه انقلاب نیست.

این اقدام مجلس، به امنیت کشور کمک می‌کند و به ظرفیت‌سازی از استعداد‌هایی که واقعا در بخش بانوان در کشور مورد خفقان قرار گرفته است، کمک می‌کند؛ این لایحه این ظرفیت و فرصت را دارد که حرفی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و برخاسته از انقلاب باشد. 

ما حتما در ارتباط با موضوعاتی مثل حجاب و عفاف با نگاه درست و منطقی و با روش‌های ایجابی و درس‌گرفتن از همه روش‌های غلطی که در گذشته داشتیم یک بار بازنگری کرده و برای آن فکر کنیم.

کدخبر: 885996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟