نامه پسر تنگستانی به رئیسی / رئیس جمهور خواسته عرفان 8 ساله را برآورده کرد

عرفان فرزند روستای لیلک تنگستان است که به گفته خود وقتی شنید که رئیس جمهور قرار است به استان بوشهر بیاید تصمیم گرفت نامه‌ای به ایشان بنویسد و مشکلات خود و پدرش را با آیت الله رئیسی در میان بگذارد؛ تنها کاری که خود او می‌توانست انجامش دهد.

به گفته عرفان بیکاری پدر، خانواده سه نفره او را که قرار است بزودی چهار نفره شود با مضیقه روبرو کرده طوریکه پدر توان برآوردن خواسته کودکانه او را که مانند بیشتر پسر بچه‌های همسالش داشتن دوچرخه است، ندارد.

عرفان در نامه خود نوشت: آقای رئیسی ... من تو را خیلی دوست دارم اما بابای من بیکار است هر جا می‌رود به او کار نمی‌دهند و او پول ندارد که برای من چیزی بخرد...

آقای رئیسی به ما کمک کن تا پدرم کار خوبی داشته باشد تا بتواند برای ما چیزی بخرد ...

نامه پسر تنگستانی به رئیسی

پیش‌از این از طریق رسانه‌ها و تبلیغات محیطی مکان‌ها و شماره تلفن‌هایی که مردم می توانستند خواسته‌های خود را در قالب نامه تحویل دهند یا اعلام کنند، اطلاع‌رسانی شده بود.

عرفان نامه خود را با عنوان "پسرکوچولوی شما" امضا کرد و تحویل داد تا به دست رئیس جمهور برسانند.

نامه‌های مردمی همه در سامانه سامد ثبت و برای رسیدگی و اجرا به دستگاه مربوط ارجاع می‌شوند.

نامه عرفان هم یکی از ۳۰ هزار نامه بوشهری‌ها به رئیس جمهور در دومین سفرش به استان بوشهر بود که به گفته مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر از سوی ۱۸۰ کاربر در سه روز جمع‌آوری شده بود.

محمد حسین ستوده صبح دیروز اعلام کرد که این نامه‌ها دسته بندی و تفکیک شده و از امروز پیگیری‌های اداری آن آغاز شده است. در این میان نامه عرفان در زودترین زمان ممکن نتیجه گرفت؛ جایی که مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با یک دستگاه دوچرخه نو به "لیلک" رفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با بیان اینکه خوشحالی عرفان هنگام دریافت دوچرخه وصف نشدنی بود، گفت: این اداره کل با برآورده کردن خواسته این پسر تنگستانی نخستین دستگاهی بود که یکی از نامه‌های مردمی را عملیاتی کرده است.

هر چند خواسته عرفان که عشق و علاقه خود به رئیس جمهورش را در چند جای نامه ابراز کرده تنها داشتن دوچرخه نبود و با بیان اینکه بزودی خانواده‌ شان چهار نفره می‌شود، صمیمانه نگرانی خود را با او در میان گذاشته بود.

حالا دریافت این دوچرخه برای عرفان روزنه امیدی برای بهبود مسائل خانواده اش است چرا که خبر می‌رسد فرآیند کاریابی برای پدرش نیز از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌شود.

مادر عرفان گفت که امروز همسرش برای اشتغال به یک شرکت معرفی شده‌است؛ او امیدوار است بتواند با دستمزد کافی شاغل شود.

نامه به رئیس جمهور تنها یکی از راه‌های ارتباطی مردم برای بیان درخواست‌هایشان از دولت است؛ نقشی که سامانه سامد به شماره ۱۱۱ برای همه سال دارد و مردم می‌تواند در هر تماس خود به مدت ۶ دقیقه مشکلات خود را بیان کنند تا به دستگاه مرتبط برای حل یا راهنمایی ارجاع شود.

منبع : ایرنا

 

کدخبر: 875521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟